Eerste 'werk'week in Melbourne - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Eerste 'werk'week in Melbourne - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Eerste 'werk'week in Melbourne

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

22 Maart 2015 | Australië, Glen Iris

Hallo lieve luitjes,
Tijd voor een update. Ik ben niet zeker of ik al verteld had uit welke leden het gezin bestaat waar ik voor werk. Dus bij deze: Matt (de vader), Dianna (de moeder), Amelie (5 jaar oud) en de tweeling Henry en Mietta (3jaar oud) De eerste werkweek begon maandag. De eerste week heb ik op maandag dinsdag en donderdag Amelie naar school gebracht en opgehaald. Ik sta om half 7 op zodat ik om 7u kan beginnen met het maken van ontbijt (dit doe ik samen met de moeder) voor Amelie en de tweeling. Dan gaan de kinderen douchen en om 7.40 brengt Dianna de tweeling naar Kinder. Ik breng dan Amelis naar school en heb dan vrije tijd van 9.30 tot ongeveer 15.00u. Op maandag poets ik het huis in die tijd (daar verdien ik extra geld mee erg handig). De andere twee dagen doe ik in die tijd wasjes etc en dingen voor mezelf zoals naar het park een boekje lezen of een serie kijken. Of lunchen met andere au pairs. Op woensdag en vrijdag heeft Dianna ook vrij. Op woensdag heb ik dan de ochtend en het begin van de middag voor mezelf. Deze week heb ik die benut door te lunchen met een andere au pair. Erg gezellig. En op vrijdag heb ik de tweeling in de ochtend als Amelie naar school is zodat Dianna naar de gym kan. Deze week ben ik met de tweeling naar een groot park geweest. Zij hebben daar heerlijk gespeeld terwijl ik lekker in de zon zat. Verder ben ik deze week op woensdag met twee andere au pairs naar de vicoria night market geweest woensdagavond. Dit is een markt met heel veel verschillende soorten eettentjes uit allerlei landen. En verder met de gebruikelijke markt dingen zoals kleren tassen sieraden en andere prullaria. Het was er erg druk en erg groot dus dat is niet echt iets voor mij maar het is iets wat je gezien Moet hebben als je in Melbourne woont haha. Dat kan ik dus al van mijn lijstje strepen. Ik heb dus ook twee keer geluncht met twee verschillende au pairs allebei erg leuk en gezellig. Gisterochtend ben ik een rondje gaan rennen/lopen/bootcampen om te kijken of ik een geschikte route was. Ik heb een hele mooie route gevonden door twee parken met heel veel plekken waar je tussendoor de bootcampoefeningen kan doen. Ideaal. "s Middags gingen Dianna en Matt lunchen met vrienden en Amelie naar haar opa en oma om te logeren. De tweeling bleef bij mij en ik ben met ze naar een kinderfeestje gegaan of zeg maar feest. Er waren zo'n 20 tot 30 kinderen l, twee grote jumpingcastles in de vorm van brandweer wagens en er was een echte brandweerwagen waarin de kinderen mochten zitten en een rondje meerijden. Henry was een geluksvogel want hij mocht zelfs twee keer. Het is als ouder/au pair de bedoeling dat je zelf op je kinderen let gedurende deze party's. Grappig om een keer mee te maken. Vandaag ga ik naar de stad met een canadees meisje en vanavond heb ik met een nederlands meisje afgesproken om samen te eten en plannen te bespreken om naar philip island (pinguins) en wilsons prom te gaan. Ik kijk er erg naar uit om Nederlands te kunnen praten hier. Ik heb tot nu toe alleen maar Engels gesproken en een beetje duits omdat de andere au pairs die ik ontmoet heb allemaal duits spraken. Het Engels spreken gaat erg goed. Het is alleen moeilijk als ik snel iets wil zeggen tegen de kinderen omdat ik dan te snel moet schakelen. Maar dat gaat ook al steeds beter. Ik denk soms zelfs al in het Engels. Zoals jullie merken gaat het ontmoeten vanzelf. Ik heb een oproepje geplaats in een facebookgroep en dan krijg je vanzelf reacties. En zelf reageer ik dan ook weer op anderen. Het weer is hier nu nog erg goed. 30 graden. Maar vanaf volgende week gaat het minder worden want het gaat hier natuurlijk richting winter. Het leven hier bevalt me tot nu toe erg goed. De familie is erg leuk en ik voel me prettig bij hen dus dat is goed. In het weekend heb ik vrij (behalve toevallig gisteren) dus kan ik zelf dingen plannen.
Een paar grappige of opmerkelijke dingen:
- Je moet hier als je de weg oversteekt eerst recht kijken en dan links.
- De richting aanwijzer zit in Matts auto links zoals bik ons maar in Dianna's auto rechts (ik rijd in die auto als kk moet rijden dus ik zet vaak de ruitenwissers aan ipv richting)
-Als je weggaat en de zon schijnt moet je toch een vestje meenemen want het weer is hier erg wisselvallig,
- een kruk noemen ze hier een stoel.
-Er zijn nergens fietsenstallingen en er zijn ook maar weinig fietsers.

Tot slot wil ik alle venloopers vandaag heel veel succes wensen.
En voor alle wandelaars chapeau!!

Liefs van Joyce

  • 22 Maart 2015 - 08:22

    Anouk En Erik:

    Haa Joyce! Hes al vuul meigemak in un weak tied! maar zoe te leaze geit t dig allemaol good aaf! Leuk desse auk vuul met andere aupairs kins aafspreake! Engood bezig met de bootcamp!! Hiel vuul plezear nog!! Xx

  • 22 Maart 2015 - 08:43

    Tanja:

    Haa Joyce! Wat een leuk verhaol weer en fijn dan het allemaol zoe good bevalt! Ik gaon mich idd ma ens klaormaken veur de venloop haha :) xx

  • 22 Maart 2015 - 10:56

    Loes:

    Hallo Joyce,

    Wat gezellig um allemaol te leze wasse mei maks.
    Ut geit dich wal good aaf.
    en wat fijn desse auk bes vuuel tied veur dichzelf hes.
    Leuk die nieje kontakte allemaol.
    Bootcamp??? Wat good van dich!
    Kiek al weer oet nao dien vlgd verslaag.
    Hiel vuuel plezeer nog.

  • 25 Maart 2015 - 20:56

    Lian:

    Heee,

    Bedink maar vas leuke oefeningen veur as we same daor Australie gaon crossen haha. Klinkt good 30 graden.. vandaag waar t reagenachtig heej :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: