Yarra Valley - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Yarra Valley - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Yarra Valley

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 Mei 2015 | Australië, Glen Iris

Heej lieve luitjes
Het wordt weer eens tijd voor een update dacht ik zo. De afgelopen 3 weken zijn voorbij gevlogen. Ik ben voor mijn enkel een aantal keer naar de fysio geweest en het gaat nu weer bijna helemaal goed. Dus daar ben ik super blij mee. De weken hebben nu een normaal ritme en in het weekend onderneem ik zelf uitstapjes. Het weekend van koningsdag ben ik met twee andere nederlandse en 4 duitse aupairs naar een koningsdaggebeuren hier in de stad geweest. Het was een soort markt waar je allerlei nederlandse dingen kon kopen en waar oudhollandse dans werd gedaan (klompendans). Het weer werkte niet echt mee maar het was een gezellig groepje en na een tijdje zijn we nog even de stad in geweest. Melbourne is een superstad er zijn veel verschillende winkeltjes en bezienswaardigheden. We zijn die dag nog even in de st pauls cathedral geweest. Op federation square (een groot plein in de stad) is het leuk om op de trappen daar verschillende straatartiesten te kijken. Afgelopen weekend ben ik samen met Emily, Janet en Celly naar de Yarra Valley geweest. Dit is een gebied obgeveer anderhalf uur rijden van Melbourne. Het heeft veel wijngaarden maar ook bergen met regenwoudachtige natuur. Zaterdag zijn we vroeg op pad gegaan. Ik heb iedereen op het station opgepikt met de auto en daarna heeft Janet verder gereden (mijn enkels vinden lange afstanden rijden nog niet zo leuk en aangezien het niet uitmaakt voor de verzekering was het fijn dat iemand anders reed). Eerst zijn we naar de rainforest gallery gereden op mount duang (zegt jullie vast niets maargoed). Voor we er waren zijn we eerst natuurlijk verkeerd gereden en reden we op een of andere mistig bospaadje dus na een aantal kilometer toch maar omgedraaid en toen weer terug gereden en bleek dat we er gewoon straal voorbij zijn gereden. Via de trappen en 'galerijen' kun je dicht bij de mooie natuur komen. We konden door het woud lopen op boomtop hoogte. Na de wandeling zijn we verder de berg opgereden en naar de summit uitkijktoren geweest. Ik ben niet mee omhoog gegaan omdat het teveel trappen waren (trappen omlaag kan ik nog niet goed). Het was mistig en koud dus ik vond het niet erg om in de auto te blijven. Hierna hebben we nog een aantal uren door de bergen gereden en korte wandelingen gemaakt naar uitkijkpunten allemaal stuk voor stuk even mooi!. Na de laatste wandeling zijn we richting het dorp gereden waar ons hotel was. In een supermarkt hebben we hamburgers garlicbread en banaan gekocht en dit hebben we heerlijk op een openbare barbeque gebraden en opgegeten. Superhandig op veel openbare plekken als speeltuintjes of picknickweides vind je hier barbecues die je gratis kunt gebruiken. Op naar het hotel. Het hotel waar we zaten was erg oud met vloerbedekking op de vloer en hout tegen de muren het deed me nog het meest aan een oostenrijks hotelletje denken. Maargoed wat wil je ook voor 25 dollar p.p per nacht. De kamer was groot en schoon dus we konden nog heerlijk gezellig de avond doorbrengen aan een tafel met stoelen. De volgende dag zijn we naar Marysville gereden. Weer een dorpje wat jullie vast niets zegt haha. In het dorpje hebben we even rondgewandeld en naar het touristinformationcentre gegaan (handig in elk stadje heb je wel een visitorcentre waar je veel routes voor wandelingen of andere bezienswaaridgheden kunt vinden). Steavensonsfall was een van de dingen die je kon gaan bekijken. Ik was erg blij dat het een fijn begaanbaar pad was. De waterval zelf was mooi om te zien. Daarna zijn we nog naar een dam geweest en een aantal kleine wandlingetjes gemaakt onderweg. Na een van onze wandelingen zaten we net in de auto toen Janet ineens begon te gillen als kippen zonder kop gilden wij allemaal mee (als de dood voor een dikke spin in de auto) maar wat bleek er zat een bloedzuiger (jao demi auk hej zitte ze nao un reagenbui dus in de buim en vallen ze dus op dig wetse nog in Jervis bay?) op haar broek. Daar zaten we dan als vier gillende keukenmeiden in of half uit de auto. Ik ben blij dat het geen dikke spin was haha. De auto is namelijk zo oud en stoffig dat het me niets verbaasd als er ergens in de auto een dikke spin zit. Via een mooie route zijn we weer naar huis gereden. Onderweg nog kangaroos gespot en een (helaas morsdode) wombat. Het was een super gezellig weekend!!. Het weer hier in Melbourne is nu wat minder aan het worden het regent hier vaak en snachts is het koud!. Bij jullie schijnt het weer heel wat beter te zijn. Komend weekend ga ik samen met Celly naar tourist information centre om onze tour naar de uluru te boeken spannend :). Jullie allemaal veel plezier met jullie vrije dagen met hemelvaart. Alles gaat hier verder zijn gangetje en ik vind mijn familie nog steeds leuk dus dat is een goed teken:).
Liefs Joyce

• 14 Mei 2015 - 09:13

Ka:

Leuk um weer n verheulke van dich te laeze. De hes weer vanalles meigemak, leuk!! Eg grappig met die bbqs..det zuuje ze heej auk motte doon. En ik zeen og al als kiepe zonder kop gillend in dae auto zitte haha. Moeie fotos auk!! Op naor dien volgende avonture. Xx

• 14 Mei 2015 - 09:45

Lian:

Heee,

Leuk um weer un update te laeze en gelukkig geit t weer good met dien voot! Liek mig echt tof um alemaol die oetstapjes tussendoor te doon. Bin benieuwd naor woe Uluru is!! Xx

• 14 Mei 2015 - 10:25

Wil:

Hee!!

Leuke verhaole weer:)! Die foto's auk echt moei met det oetzicht allemaol! Die bbq's zien wal echt vet jao det hadde we hej auk motte hebbe det zou vet zien! Have fun en tot t volgende berichtje :)
    xx

• 14 Mei 2015 - 14:44

Loes:

Ha Joyce,

Leuk um dien wederwaardigheden weer te leaze.
    Had mich al aafgevraog of der iets waas umdet ut langer deurde, gelökkig is der niks!
    Leuk desse daor dien drei zoe good hes gevonde.

En leuk desse der veul opoet treks met al die andere meadjes.
    Gel:okkig det de ellende met dien veut bijna veurbeej is.

Kan mich veurstelle wat ein schriewpartie det is geweas!!

Now, wach alweer op dien volgende berich, vuul plezeer verder!

• 15 Mei 2015 - 01:26

Anouk:

Haa Joyce!

Wat ein leuk verhoal weer! En auk leuke en moeie foto's drbej, kriegse auk ein bietje un beeld! Eg fijn det t weer wat beater geit met dien inkels, zoedetse auk leuke dinger kins onderneme en ut werke weer wat beater geit:) vind t eg leuk en knap detse zoevuul onderneems auk met allemaol minse die ze vanteveure nog neet kos. Huul vuul plezaer nog!

Leefs,
    Anouk

• 21 Mei 2015 - 19:18

Jeanne Huijs:

Hallo Joyce.

Dat klinkt allemaal erg gezellig. Leuk dat je van alles gaat bekijken en er ook goed gezelschap bij hebt.
    Veel plezier. Groetjes Jeanne