Mornington Peninsula - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Mornington Peninsula - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Mornington Peninsula

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

12 Juni 2015 | Australië, Glen Iris

Hallo iedereen het is weer tijd voor een update!
Nadat de week weer omgevlogen was ben ik afgelopen vrijdag met Celly en Emily richting Mornington peninsula gereden. Dat is een soort schiereiland ten zuiden van Melbourne. Hier hebben de ouders van Matt een strandhuisje in het plaatsje Blairgowrie. Wij waren de gelukkige en mochten gebruik maken van dit strandhuisje tijdens het lang weekend. Super lief. Het is ongeveer een anderhalf uur rijden ideaal dus voor een weekend weg. We kwamen rond 7 uur savonds aan in het schattige huisje. Alles erop en eraan. Het enige wat we moesten doen was de schakelaar voor warm water aanzetten. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen. Maar natuurlijk had ik de verkeerde knop omgedraaid en hadden we geen warm water hahaha. Gelukkig verbleven matt en dianna vijf minuten verderop voor het lange weekend en kwam Matt de volgende ochtend langs. Gelukkig niet alleen om het water te fixen (ok en de kachel aan de praat te krijgen), ik had ook de fietsen en scooters(soort step) van de kinderen meegenomen in de auto omdat het niet meer in hun eigen auto paste. Nou alles gefixt. We hebben in de ochtend met een heerlijk gebakken ei (jammmm wat een luxe als je die thuis nooit eet:)). Daarna hebben we heerlijk in het zonnetje gelezen en gerelaxt. Rond een uur of een hebben we Janet opgepikt bij het busstation en zijn we een wandeling gaan maken. Aan de ene kant van de kust heb je hier de wilde oceaan en aan de andere kant is de baai waar de zee kalm is. De ruige oceaan kant lijkt een beetje op de great ocean road. Langs de kust kun je kilometers wandelen via mooie wandelpaden dit hebben we dan ook gedaan. Laat in de middag kwamen we weer terug in het huisje en nadat we wat uitgerust waren hebben we heerlijke zelf gemaakte pizza gemaakt. In de avond hebben we spelletjes gespeeld, wijntjes gedronken en veel gekletst heerlijk. 's ochtends weer heerlijk uitgeslapen zonder wakker te worden van kinderen. Weer ontbijten, relaxen, wandelen, relaxen, bbqen aan het strand en weer een gezellig avondje. Maandag zijn we nog naar de plaatsjes Portsea en Sorrento gereden en hebben we heerlijk op het strand gezeten. In Sorrento was er zelfs een pelikaan. Super om een keef in het echt een pelikaan te zien. Hij was niet schuw voor mensen dus ik denk dat hij wel gewend is aan alle toeristen. Alle mensen die langs liepen noemden hem mister Pelican. Nadat we in Sorrento nog heerlijke fish and chips gegeten hebben zijn we weer naar huis gereden. Rond 8 uur lag ik al in bed na een heerlijk weekend. De kust was prachtig met aan de ene kant zijn ruige oceaan en aan de andere kant de rustige baai. Ook het weer was ons goed gezind want het was overdag telkens zo'n 16 a 17 graden met een heerlijk zonnetje. Ik mag gebruik maken van het huisje wanneer ik wil als het vrij is, ik ga dus nog zeker een keer terug. Het is nu nog een klein huisje met alleen begane grind met twee kleine slaapkamers en kleine keuken en badkamer en een ruime woonkamer maar ze gaan het verbouwen door er een tweede level op te bouwen. Helaas ben ik al naar huis voor dat dat af zal zijn. Ook deze week is weer voorbij gevlogen. Gisteren ben ik voor (voorlopig) de laatste keer bij de fysio geweest. Het enige wat nu belangrijk is is dat ik zorg dat ik mijn enkels weer sterk maak. Flink veel oefeningen doen dus maar het komt gelukkig allemaal goed. Het zal nog wel een paar maanden duren voordat het helemaal tiptop in orde is maar ik ben al super happy met hoe het nu is. Dit weekend ga ik naar de lion king ik ben benieuwd. Morgen is pinkpop met Robbie Williams. Nanda, Luuk, Anouk, Erik, Nicole en Gijs heel veel plezier ik ben erg jaloers en zal morgen vast een beetje (voor het eerst) heimwee hebben maar heb ik dat ook eens gehad. Ik weet nog precies hoe blij ik was toen het gelukt was met de kaartjes hahaha. Enjoy your day! Ook alle Venlostormers zondag heeeeel veeel succes in de modder, touwen, onder tanks, in het water noem maar op. Hopelijk is het weer ook jullie goed gezind. Ik ga hier weer een eind aan breien. Liefs Joyce

  • 12 Juni 2015 - 14:24

    Denise:

    Super leuk verhaal Joyce !
    en wat een avontuur weer haha :)

    Liefs,

    Denise

  • 13 Juni 2015 - 13:02

    Loes:

    Ha Joyce,

    Heb weer genote van dien verslaag
    Weer aardig wat meigemak.
    Verheug mich alweer op dien volgende verhaol.

    Groetjes Loes

  • 17 Juni 2015 - 09:35

    Joyce:

    Ohhhh det klinkt heerlijk!!!
    Lekker genieten daor!
    En gelukkig geit ut steeds baeter met dien inkels.
    De schriefs eg leuke verhaole :)

    Gr. Joyce!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 7425

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: