Roadtrip Westkust Deel 1 - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Roadtrip Westkust Deel 1 - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Roadtrip Westkust Deel 1

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 Augustus 2015 | Australië, Glen Iris

Hallo lieve luitjes,
Dit is inmiddels al de derde keer dat ik dit verslag ga typen hahaha. De eerste keer viel internet uit en de tweede keer viel mijn tablet uit omdat de batterij leeg was. Nouja ik ga proberen nog steeds met net zoveel enthousiasme mijn verhaal te schrijven hihi. Bedankt voor al jullie voorgaande reacties superleuk en dat maakt het ook veel leuker om weer aan een nieuw verhaal te beginnen.

Het plan voor onze roadtrip was om van Perth naar Exmouth in het noorden te rijden en weer terug naar Perth in 8 dagen. Maar plannen zijn er natuurlijk om gewijzigd te worden en dat hebben we dan ook veelvuldig gedaan.
Al onze avonturen kunnen jullie hieronder lezen. Ik hoop dat het verhaal niet te lang is en anders kun je nog altijd gezellig wat te drinken en te eten erbij pakken :).

Dag 1: Perth - Cervantes
Nadat we onze van eindelijk hadden gingen we opweg naar onze eerste tussenstop: sandboarden in Lancelin. In het dorp hebben we eerst een sandboard gehuurd, je kon kiezen uit een board voor zittend of staand wij kozen voor zittend. Daarna was het nog ongeveer 10 minuten rijden naar de zandduinen. Het is echt ongelooflijk hoe mooi wit deze zandduinen zijn. Het was erg rustig dus wij kozen een berg waar nog niemand was. Voordat je natuurlijk van een berg af kunt moet je die berg op. Helaas geen skiliften hier dus gewoon heerlijk ploeteren in de zand naar boven lopen. Op de berg had je een prachtig uitzicht je kon over het mooie landschap van West-Australie kijken en ook de indische oceaan zien super. Na genoten te hebben van het uitzicht was het zaak om weer heelhuids beneden te komen. Ik vond de eerste keer best een beetje spanned. Het klinkt trouwens alsof het een super hoge berg is maar het was maar ongeveer 4 tot 5 meter. Je legt je board half over de rand gaat erop zitten en plaatst je voeten op het uiteinde dan duw je jezelf met je handen af en is het gaan met die banaan. Of eigenlijk gaan met het board. Het was echt supertof je bent in enkele seconden weer beneden maar het was gaaf om te doen. Het lijkt eigenlijk best een beetje op sleeen. Nadat je weer beneden was, was het tijd voor herhaling. Klauteren, van het uitzicht genieten en naar beneden glijden. Nadat Celly en ik allebei een aantal keren waren geweest zagen we in de verte een donkere wolk aankomen. We zijn snel allebei nog een keer van de berg af gegaan en daarna terug naar de auto. Wat een geluk net toen we in de auto zaten begon het keihard te regenen. We hebben het board teruggebracht en zijn toen richting onze volgende bestemming gereden de pinnacles dessert. Dit is een grote zandvlakte waarop (zand)rotsen staan/liggen/zijn die ontstaan zijn door erosie in vele duizenden jaren. We waren er bijna maar het regende nog steeds. We besloten toen om (jaja wijziging nummer 1) het nu maar over te slaan en op de terugweg te bezoeken. We zijn doorgereden naar onze camping die we al geboekt hadden in Cervantes voor de eerste nacht. Daar zijn we nog even over het strand gewandeld en hebben we een heerlijke bbq gehad aan het strand. Kortom een super eerste dag van de roadtrip!

Dag 2: Cervantes- Nerren Nerren
Om 6.30 ging onze wekker. Vandaag hadden we namelijk ongeveer 600km voor de boeg met een aantal tussenstops om te bezichtigen. Snel douchen. ontbijten en alles inpakken dus. Om 7.30 waren we opweg naar onze tussenstop Kalbarri nationaalpark. Na ongeveer 200 km kwamen we aan bij het punt waar je kon kiezen uit de snellere weg naar Kalbarri of uit de scenic drive naar KAlbarri. Wij kozen voor het laatste natuurlijk. En zo kwamen we ineens uit bij het roze meer (pink lake). Het water in dit meer is roze. Men weet niet precies hoe dat komt maar onderzoekers denken dat het komt door bacterien die in het meer leven en een roze kleur afgeven. Het meer heeft in verschillende tijden van het jaar een andere kleur roze helaas was het nu niet zo heel roze mede door de bewolking. Maar je kon nog steeds zien dat het een roze schijn had:). We zijn door gereden en vervolgden onze weg langs de oceaan. Er waren een aantal lookouts waar je kon stoppen en langs de kust kon lopen. Het was ook walvisseizoen en vanuit die lookouts had je grote kans om walvissen te spotten. Wij stopten dan ook bij elke lookout om als echte pro's naar walvissen te zoeken in de weidse oceaan. Resultaat: 0 walvissen. Wel hebben we tientallen dolfijnen gespot wat supergaaf was. Ik vond de ruige oceaan ook supermooi om te zien en de rotswanden aan de kost waren prachtig. Het weer was ons goed gezind en het zonnetje kwam zowaar tevoorschijn!. Na alle lookouts langs de oceaan was het tijd om naar de lookouts bij de Murchison river de gaan. Hiervoor moesten we 20km over een gravelroad rijden. Supervet het rammelde aan alle kanten in onze van maar het rijden over deze weg was heel gaaf. De eerste stop was natures window. Dit is een rots met een gat in het midden waar je dus doorheen kunt kijken omnaar de rivier te kijken. Eerst loop je langs een pad waar je al de rivier kunt zien en er verschillende mooie rotsformaties te zien zijn. Bij Natures window moesten we een beetje klimmen en klauteren en daar was dan deze prachtige rots met een nog mooier uitzicht. Het was druk met poserende mensen voor de rots dus netjes in de rij voor je fotoootje :). Daarna zijn we weer via de gravelroad naar de Z-bend look out gereden daar kijk je uit over de andere kant van de rivier. Ook hier weer het nodige klim en klauter werk maar de natuur die je zien is zo mooi dat dat allemaal niet uit maakt. Ik heb er van genoten. Deze stop was een van twee stops waar ik het meest naar uitkeek. Het was zelfs nog mooier dan ik had verwacht! Na al onze mooie stops was het tijd om verder te rijden naar Nerren Nerren. Dit is een restarea gewoon naast de snelweg waar je gratis kunt overnachten met je camper of caravan of whatever. We moesten nog flink doorrijden om voor het donker op de campsite te zijn. In het donker rijden is erg gevaarlijk vanwege de hoppende kangaroo's. En de grill van je auto is niet het soort grill waar je de kangaroo op wilt hebben. Nadat we een plekje hadden verovert op Nerren-Nerren was het tijd om de wc's te checken. In dit gebied is er water schaarste dus hebben de toiletten vaak geen water en zijn het meer composttoiletten, een beetje zoals dixies. Deze toiletten waren nog best priima te doen voor een gratis camping en ach alles went!. We hebben nog even onze cookingskills getoond en lekker pasta met pesto gemaakt op ons eenpitsgasstelletje. Al met al weer een prima dagje. En als kers op de taart zagen we de melkweg nog toen we voor onze van zaten te chillen. Echt zo mooi al die duizenden sterren met die gloed van de melkweg prachtig. Ik heb weer geprobeerd het op camera vast te leggen maar ik denk dat je daar toch echt een professionelere camera voor moet hebben:)

Dag 3: Nerren-Nerren -Carnarvon
Nadat we niet zo goed hadden geslapen, een chauffeur van een roadtrain vol met koeien besloot ook zijn nachtrust te houden op Nerren Nerren, was het om 7 uur weer tijd om op te staan. Na weer snel ontbeten te hebben (douches waren er niet dus nouja dat scheelt weer tijd hahah) snel weer in de van. Op naar onze eerste stop: Hamelin pools. Hier leven microorganismen in de oceaan en die vormen een soort paddenstoel. Althans daarvind ik het op lijken. Het water was super helder dus wij konden deze dingen (tja ik heb nog steeds geen idee wat het nu precies is een steen of een plant of een dier) goed zien. Helaas was het weer erg bewolkt we hadden nog goede hoop in de ochtend dat het weg zou trekken maar helaas. Onze tweede stop was shell beach. De naam zegt het al dit strand bestaat uit allemaal kleine schelpjes. Het plan was om hier een paar uurtjes op het strand te liggen. Maar het dikke wolkendek hing nog steeds boven ons hoofd en de zon had zich de hele dag nog niet laten zien. We besloten nadat we de nodige foto's op shell ebach hadden gemaakt weer verder te rijden richting Carnarvon. Carnavon is de bananen stad en heeft veel plantages waarvan wij er ook een wilde bezoeken. In het stadje zijn we eerst even boodschappen gaan doen en daarna naar het visitorcentre gegaan om te kijken naar welke plantage we konden gaan. Helaas werd ons verteld dat alle plantages gesloten waren in verband met de storm de week ervoor. Dubbelpech dus vandaag. We zijn even koffie gaan drinken en even gekeken wat we dan zouden gaan doen. We besloten om richting de blowholes te rijden en daar een camping te boeken. We zouden eerst op een gratis campsite blijven iets voor Carnarvon maar die waren we dus al voorbij. Nadat we de camping geboekt hadden op naar de blowholes. Hier klapt het water van de oceaan met kracht op de rotsen en doordat er door erosie gaten in de rotsen zijn ontstaan spuit hier het water met kracht uit omhoog. Bijzonder om te zien hoe krachtig de oceaan wel niet is.

De rest ga ik de volgende keer weer vertellen:)
Liefs Joyce

• 23 Augustus 2015 - 10:25

Anouk:

Wauw Joyce det klinkt echt sjiek allemaol! Hiel leuk um weer te leaze wat ge allemaol onderneemt en wat veur moeie dinge det ge allemaol gezeen hebt! Bin beniejd nao t vervolg;)

• 23 Augustus 2015 - 22:26

Astrid:

Hallo Joyce, wat leuk om je spannende avonturen te lezen. Ik ben benieuwd naar het vervolg.groetjes Astrid.

• 24 Augustus 2015 - 22:10

Wilma:

Ik wil mier haha ik zoot dr lekker in mot ik wachte haha:( tis net n spannend book wat ik aant laeze bin haha! Maar leuk huur wat ge allemaol heb belaef:) bin erg benieuwd naor de rest!
    Xx

• 01 September 2015 - 17:00

Loes:

Ha Joyce,

Wat weer ein avonture !
    Ut is inderdaad net ein book waorse in aant leaze bis
    en de kins neet wachte tot ut vlgd hoofstók.
    Vind ut auk erg knap det geej det toch maar allemaol doot met óg twieé.
    Vol verwachting..........

groetjes Loes