Roadtrip westkust deel 2 - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Roadtrip westkust deel 2 - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Roadtrip westkust deel 2

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 September 2015 | Australië, Glen Iris

Hallohallo. Tot mijn grote schrik zag ik dat het alweer een maand geleden is dat ik mijn laatste verhaal heb geplaatst. Tijd om de radiostilte weer eens te verbreken dus! Mijn laatste verhaal ging over mijn roadtrip aan de westkust die ik eind juli heb gemaakt. Ik zal nu deel 2 daarvan schrijven. Het gaat dus allemaal een beetje met terugwerkende kracht haha!

Ik was gebleven bij:
Dag 4: Carnavon - Coral Bay.
's ochtends werden we wakker en was het helaas nog steeds helemaal bewolkt. We hebben nog een wandeling langs de kust gemaakt bij de camping. Er lagen super mooie schelpen in allerlei kleuren. Van rood tot blauw en Groen tot paars elke kleur was er wel. Ik heb een paar mooie opgeraapt en meegenomen als souvenir. De oceaan was erg wild wat zorgde voor super hoge golven die kapot sloegen tegen de rotsen. Erg tof om te zien! Na de wandeling zijn we nog naar een strand in de buurt gereden. Ze noemen dat strandje ook wel het "outback meets beach" strandje. Erg mooi om te zien en inderdaad apart dat er een soort schiereilandje was met rode aarde en dorre bomen aan een mooie witte kustlijn. Op het strand zagen we nog een giant groene krab. Toen onze strandwandeling erop zat zijn we weer terug naar Carnarvon gereden em van daaruit weer omhoog langs de kust. De camping waar we overnacht hadden was namelijk op een schiereiland waardoor we eerst een stukje terug moesten rijden. Rond de middag kwamen we aan in Coral bay. Wat de naam al zegt: Dit is een stadje aan een baai met superveel mooi koraal. Het is het begin van het Ningaloreef een van de mooiste riffen in Australie. Mooiste schijnt natuurlijk Great Barrier Reef te zijn. We hadden hier twee nachten op een camping geboekt voordat we thuis weggingen. Het was namelijk hoogseizoen en anders zou alles al volgeboekt zijn en wij wilden er minimaal twee nachten blijven. Helaas werd onze slimme actie een duurkoop. Het weer was namelijk zo slecht dat we niet de oceaan in konden om te gaan snorkelen en zijn we uiteindelijk maar 1 macht gebleven. We wilden de volgende dag richting Exmouth rijden en dan weer terug naar Coral bay aan het eind van de dag om alvast aan onze terug tocht te beginnen. Nadat we de weer vooruitzichten nog eens bekeken hadden en de route besloten we dat in elk geval alvast te skippen. Het weer zou simpelweg te slecht zijn en de route teveel op 4wd tracks en dat zou voor ons campertje niet kunnen. De rest van deze dag hebben we rondgelopen in het dorpje en langs het strand gewandeld. Het water is zo mooi groen/blauw en helder echt prachtig om te zien! Grappig feitje was dat we op facebook een oproep voor medereizigers hadden gezien van een jongen die met een minion(die kleine gele poppetjes van Dispicable me film) van rondreed langs de westkust. Die van zag er op de foto al heel grappig uit en wat denk je lopen wij daar langs de parkeerplaats staat daar de minionvan! Wij lagen helemaal in een deuk en Celly heeft nog snel een selfie met de van gemaakt. 's avonds probeerden we nog de post van hem terug te vinden om te kijken of hij al medereizigers had gevonden en of zij ons wilden vergezellen voor een bbq en biertje maar we konden het helaas niet meer vinden. Na de bbq en onze biertjes zijn we heerlijk gaan douche in de erg luxe douches. Daarna hebben we nog eens de weersverwachtingen bekeken en besloten we om de volgende dag al te beginnen aan onze terugreis ipv te blijven in Coral bay. Jammer maar helaas voor de 40 dollar die we al voor de volgende nacht hadden betaald. We wilden liever beter weer dan de hele dag in de regen door te moeten brengen. We hadden er allebei een beetje de pest in maargoed niets aan te doen. We besloten om vroeg te gaan slapen en de volgende ochtend dan wel nog te kijken of we een glassbottom kanotocht konden maken dat akn ook best als het bewolkt en frisjes is vonden wij. Dan hadden we in elk geval iets gezien van het koraal en de oceaan. Helaas regende het de volgende ochtend. We besloten nog snel een douche te nemen in het luxe toiletgebouw em alles in te pakken en te gaan.

Dag 5: Coral Bay- Nerren Nerren
Deze dag bestond vooral uit rijden. De afstand was ongeveer 700km. We hebben een korte stop gemaakt in Carnarvon voor grocerieshopping maar voor de rest hebben we alleen maar gereden. Nerren Nerren zou weer onze slaapplek worden omdat wij niet en 40 dollar wilden verliezen aan een camping spot en ook nog eens voor een nieuwe campingspot wilden betalen (jaja je bent een backpacker of niet;)). Rond een uur of 4 kwamen we al aan in Nerren Nerren. Opzoek naar Brandhout hebben we nog verschillende praatjes gemaakt met andere mensen. Na het eten hebben we nog spelletjes gedaan bij ons eigen gemaakte kampvuur. Onze buren waren deze nacht twee oudere dametjes die samen in een camper rond reisden super schattig!.

Dag 6 Nerren Nerren - Lake Eildon.
Rond een uur of acht zijn we uit Nerren Nerren vertrokken en onze beslissing om al eerder terug te gaan richting het zuiden pakte goed uit want het zonnetje kwam eindelijk lekker door! We zijn gestopt in Geraldton een stadje waar ze een oorlogsmonument hebben gebouwt. Daar zinn we naar toe gelopen en hebben we even rondgelopen. Vanuit het monument had je een mooi uitzicht op de kust. In Geraldton heb je een stadsstrand en aangezien het mooi weer was hebben wij daar flink van geprofiteerd een een groot deel van de ochtend/middag aan t strand doorgebracht. Na ons heerlijke stranddutje zijn we naar het winkelcentrumpje gereden. Daar hebben we nog wat spullen gehaald voor een bbq en daarna zijn we weer doorgereden richting het zuiden. De camping waar we deze nacht verbleven heette Lake Eildon. Zoals de naam al zegt ligt deze camping dus aan een meer. Helaas kon je er niet in zwemmen vanwege gevaarlijke algen in het meer. Wij waren niet van plan om een duik te nemen dus voor ons wat het een prima overnachtingscamping. Het was ook nog eens een gratis camping dus dat is helemaal prima. En het beste was dat er gewone flushtoiletten (ok de lichten in het toiletgebouw deden het dan weer niet maar he je kan niet alles hebben he!) waren en er waren openbare barbecues. Er waren zelfs (koude) douches maar omdat we niet zeker waren of dat water vanuit het meer kwam en we het toch wel erg donker vonden om te douchen hebben we deze faciliteit overgeslagen.Lekker gegeten en nog gezellig gekletst met andere campingbewoners en daarna lekker gaan slapen. Langs de westkust zagen wij vooral oudere mensen rondreizen en maar een paar jongere mensen. Terwijl ik denk dat als je de oostkust doet het juist andersom is!

Dag 7: Lake Eildon-Perth
Deze dag hebben we heerlijk even een beetje uitgeslapen en rustig ontbeten aan het meer. Rond 10 uur zijn we weggereden weer verder richting het zuiden. Onze eerste stop was Sandy cape. Hier had je een supermooi strand en kon je door de "duinen" lopen met prachtig uitzicht! Ik vond dit echt het mooiste strand van de trip. Kan ook aan het weer liggen want dat was wederom erg fijn en zonnig:). Onze tweede stop waren the Pinnacles. Deze hadden we overgeslagen op de heenreis. The pinnacles zijn zandrotsen die er miljoenen jaren geleden zijn ontstaan door erosie. Het was bijzonder om al deze verschillende vormen van stenen te zien gewoon ergens op een random oppervlakte. Na the pinnacles zijn we terug naar Perth gereden. We hebben de van uiteindelijk een dag eerder ingeleverd en besloten om deze laatste nacht in een hostel te slapen. We hadden gewoon een simpele twee persoonskamer wat prima was. In de gezamenlijke keuken hebben we onze laatste spulletjes nog gebruikt om ons avondmaal te maken. We hadden daarna nog steeds pasta en saus over en hebben dit aan twee Duitse jongens gegeven waar we mee gekletst hadden tijdens het eten. We hebben heerlijk gedoucht (het maakt dan helemaal niet meer uit of het perfect schoon is of niet na twee dagen niet douchen vind je alles prima:)).

Dag 8: Rottnest island.
Het was deze dag Celly's verjaardag en mede daarom hadden we besloten om naar Rottnest Island te gaan. Dit is een eiland op ongeveer driekwartier varen van Perth. Het weer was prachtig en we hebben heerlijk rondgefietst op het eiland. 15 km in totaal! Veel lookoutpunten met mooie uitzichten op de oceaan. En ook de lieve kleine schattige quokka's hebben we gespot. Dit zijn beestjes die alleen op rottnest island leven. Het lijkt een beetje op een kruising tussen een grote schattige hamster en een rat maar dan groter. Rond 5 uur waren we weer terug in Perth. Daar zijn we bij het hostel onze bagage op gaan halen en hebben we in de stad lekker gedineerd bij Grill'd voor Celly's verjaardag. Na het eten hebben we de bus gepakt richting het vliegveld. Celly bleef deze nacht nog in Perth en vloog de volgende ochtend naar Bali. Haar hotel lag dicht bij het vliegveld dus konden we fijn dezelfde bus nemen. Zij ging er een paar haltes eerder uit. Alle bussen gaan op het vliegveld van perth naar terminal 3 en daar moet je dan de bus pakken naar terminal 2 (wat nog best een ritje is) vanwaar de vluchten met discountairline Tigerairlines gaan. Op het vliegveld aangekomen moest ik nog een paar uur wachten voor ik kon inchecken ik vloog namelijk pas om 00.50 (een nachtvlucht). De volgende ochtend kwam ik om 6.30 plaatselijke tijd weer aan in Melbourne. En om 8 uur was ik weer thuis. Matt bracht de kinderen naar school en de kindergarten en ik heb even geslapen. Om 12.15 heb ik de tweeling weer opgehaald en begon het normale leventje weer.


Nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed verder gaan met mijn verhaal!
Ik heb vanaf mijn reis tot nu eigenlijk vooral gewerkt en in de weekenden kon ik steeds mijn eigen ding doen. Ben vaak naar de stad geweest en ben ook al een paar keer naar st Kilda naar het strand geweest! Ook heb ik drie nieuwe Nederlandse meiden leren kennen die hier in elk geval tot Maart blijven. Thalien is hier om stage te lopen, Alyssa studeert hier en Mandy is hier om een baan te zoeken. Zij heeft ook pedagogiek gestudeerd en kon in Nederland geen baan vinden (goh) en heeft de New Zeelandse nationaliteit omdat haar vader een New Zeelander is. Zij kan hier dus gewoon verblijven zonder een visum en zolang als ze wil. In het weekend van 12 september ben ik voor twee en een halve dag naar Sydney gevlogen om even op bezoek te gaan bij Marjo en Axel. Ik was dat weekend precies een half jaar in Australie en vond dat ik mezelf wel op een weekendje weg mocht trakteren:). Het was weer erg gezellig. Op de heenweg had ik wel een onverwachte tussenlanding in Canberra omdat er een vrouw een hartaanval had in het vliegtuig. Dus kwamen we anderhalf uur later aan dan gepland (de vlucht zelf duurt eigenlijk maar 1 uur en 20 minuten). Achja ben ik ook eens in Canberra geweest;):p. Axel haalde mij op van het treinstation en we hebben nog een paar rondes skip bo gespeeld(wij houden allebei van gezelschapsspelletjes namelijk). Marjo was nog kamperen met een vriendin. 's ochtends hebben Axel en ik een strandwandeling gemaakt met Nos de hond. Axek had een heerlijk ontbijt voor mij gemaakt wat een verwennerij! Later in de ochtend kwam een vriend van Axel met zijn zoon om alle ramen te wassen. In de middag zijn we naar Cronulla gegaan met de veerboot waar een lentefestival was met allerlei kraampjes en leuke bandjes. Toen we terugkwamen was Marjo ook thuis. We hebben heerlijk gegeten en gekletst. De volgende dag ben ik met Marjo een aantal wandelingen in het nationaal park waar zijn wonen, gaan maken. Super mooie uitzichten weer. Toen we tussendoor even terug naar huis gingen om te lunchen opende ik de poort en hoorde ik iets bewegen/kruipen en in mijn ooghoeken iets snel achter de container schieten. Ik keek en zag: een SLANG. Ik zei (of meer gilde) ieuw een slang en Marjo reageerde met snel pak je fototoestel hahahaha. Maar voor ik het gepakt had was de slang al weg. Gelukkig maar. Ik vond het wel tof dat ik nu mijn eerste echte slang had gezien maar had vooral ook een yakkes gevoel. Na de lunch gingen we nog een wandeling maken. We reden er met de auto naar toe en wat kroop er over de weg! Alweer een dikke vette lange bruine giftige slang. Het was die dag voor het eerst sinds lange tijd mooi weer dus daarom kwamen alle slangen weer uit hun hol! We hebben heerlijk gewandeld langs watervallen en stranden door de bossen. Telkens als er een struik langs mijn benen kwam dacht ik dat het een slang was. Na de wandeling was het weer tijd om naar huis te gaan!

Zo nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Nu ga ik eten koken voor de kids!! Talk to you later xx Joyce

  • 30 September 2015 - 10:48

    Marjo:

    lieve Joyce, was weer erg leuk om te lezen! Ja Sandy cape is mooi hè:) en Coral bay ook,jammer dat je slecht weer had daar. En je weekendje hier, vonden we erg gezellig! Op jibbon beach was ook een slang vandaag ( red belly black) die lag in de zon te dutten! En we hebben een magpie nest in onze boom,en een frogmouth uil in een nest op een andere tak.
    Leuk dat je af en toe naar St. kilda gaat:) als je langs een galery komt van Tony Carmine Salerno, ga dan even kijken binnen, hij maakt erg mooie dingen!
    Op naar het volgende verhaal/ avontuur!! Knap hoe je dit toch allemaal doet Joyce, zo veel werken in je gezinnetje in Melbourne, en rondrijden in die kei grote auto,en alles alleen regelen,trots op je!!, liefs,Marjo

  • 03 Oktober 2015 - 12:03

    Lianne:

    Hahahaha ik zeen uta un bietje veur mig wie det geit met die slangen. Als die eur hol oetkomme met moei weer haop ik det t huul slecht weer wuurd as ik dr bin. Nae des un grapje natuurlijk haha.wat heftig det die vrouw un hartaanval had in het vliegtuig. Gelukkig kos ge un tussenlandig make en ik haop det alles good is gekomme maar det zuls dig ouk wal neet wete.

    En erg lief die quokka's, de hes un rage waorbeej idderein un quokkaselfie mak. Hesse det ouk gedaon?

    Xx

  • 12 Oktober 2015 - 14:47

    Loes Roox:

    Ha Joyce,

    Zo,hebs tich ff dien bes gedaon!
    Det waas ein aardig lank verhaol.
    Weer erg leuk um te leaze.
    Ik merk wal det ut dich nog steeds good bevelt daor.
    En den tied vluug, al ein half jaor um!
    Opnaor de volgende avonture.

    Groetjes Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 7423

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: