Rock to Rock tour deel 2 - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Rock to Rock tour deel 2 - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Rock to Rock tour deel 2

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Augustus 2015 | Australië, Glen Iris

G'day Mates,
Eindelijk weer tijd voor een update te schrijven. Ik ben afgelopen weken erg druk geweest met vooral tripjes en leuke dingen. Weinig tijd voor schrijven dus. Nu maar gauw verder waar ik gebleven was.!

Vervolg Dag 2:
Nadat iedereen terug was van de wandeling om de Kata Tjuta was het tijd om naar onze lunchplek te rijden. We hadden lunch op het terrein van het aboriginal cultural centre. Voor lunch was er kamelenburger van de barbie (barbeque;). Iedereen was uitgehongerd door de lange en vermoeiende klimtocht dus er werd flink en goed gegeten!. The Phillies ( de twee oudere australische mannen beide genaamd Phil) waren erg handig met de barbeque dus iedereen kreeg genoeg en snel te eten. Na de Lunch was het tijd voor een bezoek aan het cultural centre. Je kon hier alles lezen over de aboriginal cultuur en waarom er een vrouwen en mannen kant van de berg was. ( ik ben helaas de helft alweer vergeten ;)). Ook was er veel aborigini art te zien. Super mooi helaas te duur om een schilderij te kopen anders had ik het zeker gedaan. Nadat iedereen zijn ronde had gemaakt was het tijd voor onze 2 uur durende rit naar onze campground. Nadat de bus gestart was en we welgeteld 10 minuten onderweg waren lag/zat iedereen te slapen. Moe van twee indrukwekkend dagen en weinig slaap in de nacht door de kou. Onderweg werd er nog een tussenstop gemaakt om hout (oftewel halbe bomen) te sprokkelen voor het kampvuur. Bij de campground was het tijd voor dinner. The Phillies hebben hun barbie kunsten weer getoond en heerlijk kangaroo vlees en sausages voor ons gemaakt. De camping was best groot en er was ook gewoon een toilet en douche blok. Na het diner was het tijd voor weer een avondje kampvuur. Iedereen kletste honderduit met elkaar en was geinteresseerd in elkaars afkomst en gewoontes van het land waar je vandaan komt en wat je naar Australie bracht. Erg leuk om veel verschillende verhalen te horen. Sommige waren alleen om te reizen anderen studeerden en hadden vrij van de universiteit nu en weer anderen waren hier net als ik op een WHV. Rond 10 uur was het weer tijd om de swag uit te rollen je slaapzak erin en slapen maar. Deze keer waren we gewaarschuwd want op deze camping lopen diverse ' vriendelijke' dingo's. Het enige wat ze erg lekker vinden zijn telefoons en schoenen dus het advies was leg je telefoon ergens naast je in de swag en leg je schoenen onder de swag.

Dag 3: Vrijdag 3 juli
Vandaag werden we om 7 uur gewekt na een redelijke nacht. Ik had best goed geslapen en zelfs de dingo die blijkbaar rond ons kamp gelopen had niet gehoord. We hebben snel gedoucht en heerlijk ontbeten met een peanutbutter sandwich. Toen was het tijd om naar Kings Canyon te gaan. De naam zegt het al hij lijkt een beetje op de Grand Canyon. De tocht waas ongeveer 5.5 km maar doordat het veel klim en klauter werk was zouden we er ongeveer 3 uur over doen. Het eerste wat we moesten doen was het beklimmen van de heartattacke hill. Iedereen Zag hier erg tegenop want het zou zwaar worden was ons verteld. Uiteindelijk viel het wel mee het waren veel trappen en het was steil en heel vermoeiend maar het uitzicht bovenop maakte erg veel goed. Op de top was het tijd voor een fotostop. Daarna begon onze tocht op de canyon naar de andere kant voor de afdaling. Het was echt ongeloodlijk mooi. Soms waande je jezelf in de lion king. Je kan echt heel ver de valley inkijken. Op een punt kon je zelfs over de rand hangen en de afgrond inkijken daar was een speciaal punt voor. Heuullll gek gevoel zo diep naar beneden te kijken. Ik vond het echt supertof en was erg blij dat k mee naar boven ben gegaan ondanks alle pijn in mijn enkels. Maar nog blijer was ik toen ik weer helemaal ongeschonden terug was bij de bus. JOEHOE:)
Na deze toch zijn we teruggereden naar onze campground. Daar lunch gehad en onze spullen ingeladen en afscheid genomen van een deel van de groep die naar alice springs zou rijden. Wij hadden de vierdaagse tour geboekt dus bleven nog een nachtje. We hadden even de tijd om te ontspannen voordat wij onze tocht van een anderhalf uur begonnen om naar onze laatste campground te gaan. Deze campground was basic en als ik zeg basic bedoel ik ook basic. Geen stroom geen douche en het toilet was een houten hok met een gat. Deze avond pasta voor dinner. EN na het diner hebben we nog spelltjes gespeeld bij het kampvuur en opeens zag ik het. De milkyway galaxy, Echt zo ontzettend vet. IK wilde het heeeeeel graag zien maar had de hoop al opgegeven vanwege de felle maan maar op de een of andere manier dacht de maan ik kom deze avond niet al om 5 uur op maar pas rond een uur of 9 (geen flauw idee hoe dat werkt). Dus waren wij allemaal lucky bastardas met en volle maan en milky way galaxy op een trip. Rond 11 uur was iedereen moe en werden de swags weer uitgerold voor de nacht.

Dag 4 : vrijdag 4 juli.
Dit zal ik weer in mijn volgende verhaal beschrijven want mijn tijd op de c bieb computer zit er weer op:)
Ik zal snel weer verder schrijven!!

Liefs Joyce

• 07 Augustus 2015 - 17:58

Lian:

Hee,

Wat un heerlijk verhaol weer. Wat waar t hoegtepunt van dien Outbacktrip? Hoe vet desse die Milky Way Galaxy gezeen hes! Liek mig idd echt fantastisch moei!

Xx Lian

• 07 Augustus 2015 - 23:11

Mandy:

Haa Joyce!

Wat kinse toch good beschrieve wie ut dich dak vergeit. Echt hiel leuk um weer te laeze. Klink echt werelds dae trip! Bin noow auk erg benied naor daag 4 haha.

Huul vuul plezeer dao en geniet lekker :)

Groetjes van Mandy ( en GJ )

• 12 Augustus 2015 - 11:42

Loes:

Haa Joyce,

Geweldig leuk um dien avonture weer te leaze.
    Hes weer hiel wat mei gemak.
    Zeen der aaf en toe auk beelde beej, kinse nao gaon wie ut tot de verbeelding sprik!!!
    Wins tich nog hiel vuuel plezeer en wach weer op ut vervolg.