Rock to rock tour laatste dag en Skenes Creek - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Rock to rock tour laatste dag en Skenes Creek - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Rock to rock tour laatste dag en Skenes Creek

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Augustus 2015 | Australië, Glen Iris

Hallo luitjes na vrijdag weer een update te hebben gegeven heb ik nu weer even de smaak te pakken. Dus ga ik gauw verder met het beschrijven van mijn avonturen.

Ik was gebleven bij de laatste dag van de rock to rock tour.
Dag 4: zaterdag 4 juli.
De laatste nacht was de ergste nacht. Het was super koud. Dus slapen was lastig. Het gevreesde nachtelijke toiletbezoek was daarom ook onvermijdelijk. Ik werd wakker in de nacht en heb eerst voor mijn gevoel (geen idee hoe laat het was en hoelang ik gelegen heb) een uur lang met mezelf de discussie gevoerd of ik op zou staan of niet voor naar de wc te gaan. Ik wilde uiteraard niet want de het wc hok was nou niet bepaald prettig vooruitzicht. Uiteindelijk heb ik alle moed bij elkaar geraapt en ben zo stil mogelijk uit mijn swag gekropen en ben door de bosjes naar het hok gelopen. Met mijn zaklamp scheen ik het hok in om te checken voor enge beesten (vooral spinnen) geen spinnen of andere insecten gelukkig maar er kwam wel een muisje uitgerend. Ik schrok van de snelle aftocht van het muisje en wilde eigenlijk gillen toen ik me bedacht dat de anderen allemaal op een paar meter afstand sliepen dus heb me heel dapper ingehouden. Na de inspectie gauw naar de wc en terug de swag in. Nadat ik terug in mijn swag lag hoorde ik veel andere mensen om en om naar de wc gaan haha. Allemaal waarschijnlijk in dubio gelegen wel of niet naar de wc. Tegen de ochtend hoorde ik dingo gehuil. Ze waren erg ver weg maar het was bijzonder om te horen. Om 7 uur maakte Nick ons wakker en was het tijd om onze swags op te rollen en toen allemaal hup in de pyjama en slaapzak in de bus voor onze tocht naar onze eerste campground (waar we ons ontbijt kregen en konden douchen) deze rit duurde ongeveer een uur. Na het ontbijt en de douche was het tijd om terug te rijden naar het vliegveld. Nick zette ons rond 10 uur af op het vliegveld. Onze vlucht zou pas om 13.30 gaan dus we moesten nog drie en een half uur tijd doden. Normaal gaat dat best goed op een vliegveld en vermaak ik me prima. Dit vliegveld is echter zo ontzettend klein (ik heb geloof ik verteld over het tweede vliegveld van Melbourne wat kleiner was dan weeze nou dit vliegveld brak alle records) er was geen enkel cafeetje of shop voor de douane dus wij zijn met z'n allen lekker buiten op de stoep gaan zitten en daar hebben we de tijd verdreven met kletsen en spelletjes. Om 12.30 zijn we door de douane gegaan en gewacht op het boarden. Ik zat naast Cara in het vliegtuig. Zij had namelijk eigenlijk een raamplaats ergens op rij 6 en Celly had de gangpadplaats naast mij op rij 14. Cara wilde het liefst aan gangpad zitten en Celly zit het liefst aan het raam. Dus was het handig om te ruilen:). Voor mij maakte het niet uit haha ik was blij dat ik in elk geval gezelschap had en lekker kon kletsen. We vlogen vanuit Ayers rock airport allemaal eerst naar Sydney en daar hadden we een overstap naar Melbourne. Op sydney aangekomen wachtte Rhys en Celly (zij waren al eerder uit het vliegtuig omdat zij vooraan zaten) al op ons toen Cara en ik uit het vliegtuig kwamen. Helaas was de overstap te kort om de stad in te gaan dus zijn we met z'n vieren wat gaan eten en hebben we wat rondgelopen. Daarna was het tijd om te boarden en op naar Melbourne. Op Melbourne hebben we de skybus weer terug naar huis gepakt en op het station hebben we helaas afscheid moeten nemen van elkaar. Het is bijzonder hoe snel je elkaar leert kennen als je vier dagen met elkaar optrekt. Gelukkig blijft Cara nog wel een tijdje in Melbourne dus haar zullen we nog zeker zien. Rhys ging de volgende dag een Great Ocean Road tour doen en vloog die maandag weer naar huis. Na het afscheid, de treinrit en mijn wandeling naar huis was ik blij weer thuis te zijn. Heerlijk in een lekkere warme douche en vooral heerlijk in een lekker warm en zacht bed!!. Wat heb ik heerlijk geslapen die nacht!

Om even terug te komen op Lians vraag wat het bijzonderst was: Natuurlijk de Uluru, dat is waarvoor ik ging dus datvond ik heel bijzonder evenals de milkyway galaxy. Het is zo jammer dat dat niet op foto vast te leggen is maar het is echt heel bijzonder om al die duizenden sterren te zien en de gloed van de milkyway. Het is ook bijzonder vind ik dat je hier andere sterrenhemel hebt dan in europa. Je hebt hier dus niet de grote of de kleine beer maar hele andere sterrenbeelden. De bekendtste is the southern cross. Maar bovenal vond ik de hele ervaring in de outback bijzonder. De rode aarde het slapen in de buitenlucht bij een kampvuur het is onbeschrijfelijk hoe super tof ik het allemaal vond :).

Nadat ik terug was van de Uluru was het tijd voor een relaxte zondag thuis. Het was nog steeds schoolvakantie dus maandag had ik Amelie de hele dag. De tweeling was naar de dagopvang. Ik ben samen met Amelie gaan zwemmen. Ze vond het heerlijk. We hebben ongeveer 2 uur gezwommen en ze heeft zich geen moment verveeld. Ook vind ze het erg fijn om dingen met mij te doen als ze alleen met mij is zonder de tweeling. Ze geniet dan erg van de aandacht.
Disndag had ik de tweeling en Amelie de hele dag. Het was vies weer dus we hebben lekker thuis spelletjes gespeeld, geknutseld en een wandeling gemaakt in de regen. Met de gumboots aan zodat ze lekker in de regenplassen (muddy poddles) konden springen.

Woensdag zijn Dianna, de kinderen en ik naar skenes creek gereden. Dit is een plaatsje vlakbij Apollo bay aan de Great Ocean Road. Hier heeft de zus van Dianna een beachhouse. Het was een super sjiek beachhouse. Meg en haar man hebben het gekocht en toen was het best oud en moest het gerenoveerd worden. De man van Meg is een builder dus hij heeft van het oude huis een heel modern nieuw huis gemaakt. Alleen de keuken was nog steeds oud. Het huis ligt aan het strand ( ok met 1 weg ertussen;)) en je hebt vanuit de woonkamer echt een prachtig uitzicht op zee :). Rond een uur in de middag kwamen we aan in het huisje en nadat we de auto uit hadden gepakt zijn we lekker een strandwandeling gaan maken. Het weer was bewolkt en koud maar de kinderen hebben zich goed geamuseerd op het strand na de lange auto rit van 2 en een half uur. Nadat we terug waren van het strand zijn we met de auto apollo bay ingereden, boodschappen gehaald voor dinner en zijn we nog even naar de skatebaan en het park geweest. De kinderen hadden de steps (scooters) meegnomen dus zij hebben het skate park onveilig gemaakt. Terug in het beachhouse hebben we heerlijk kipsnitzel met aardappelpuree en erwtjes gegeten. Op donderdag zijn we naar het lighthouse op de great ocean road gereden. De vorige keer toen ik in Australie was hebben we een deel van de great ocean road gereden maar niet alles. En precies het deel wat ik nog niet gedaan had waren we nu. Het lighthouse (vuurtoren) ligt in een grote tuin waar je doorheen kunt wandelen en allerlei huisjes in kunt gaan waar skeletten en botten tentoongesteld staan van dinosaurussen en walvissen. Het lighthouse zelf konden we beklimmen. Dianna heeft last van hoogtevrees, ze durfde wel omhoog te klimmen binnnen maar niet naar buiten dus ik ben samen met Amelie en Henry naar buiten gegaan en van het uitzicht genoten. Mimi wilde ook liever niet naar buiten. Je kun echt super ver over de zee kijken. Op de terug weg zijn we nog door het koala bos gereden en heb ik eindelijk koala`s in het wild gezien. Superschattig. 's Middags zijn we weer naar het speeltuintje en skatepark geweest en nog een wandeling aan de zee gemaakt. Vrijdagochtend ging ik weer naar huis met de bus en de trein. Het zou een lange tocht worden van ongeveer 3 en een half uur. Ik ging al naar huis omdat ik 's avonds het " afscheid" van Celly zou vieren met de met de meiden. Matt kwam vrijdags naar het beachhouse (hij moest woensdag en donderdag gewoon werken) dus de familie heeft nog lekker tot en met zondag een lekker weekend aan zee gehad.
Nadat ik thuis kwam heb ik me opgefrist en ben ik richting Celly gereden daar heb ik samen met Cara en Celly pizza gegeten en later kwamen Emily en Janet om daarna met z'n allen op stap te gaan. We zijn richting Chapel street en later richting CBD (Central Business District oftewel het centrum)gegaan en hebben daar een gezellige avond gehad. Zaterdag en zondag heb ik lekker thuis doorgebracht want ik had het huis helemaal voor mijzelf alleen wat ook wel eens lekker is.

De week erna was het weer een gewone werkweek en zaterdag 18 juli ben ik richting Perth gevlogen van waaruit ik met Celly de westkust heb rondgereden. Maar daarover in mijn volgende verslag meer. Mijn tijd in de bieb zit er weer bijna op (maargoed ook want ik zit tussen twee stinkende zwervers waarvan er eentje continue in zichzelf zit te praten.). Om zes uur heb ik met een vriend van Celly uit Duitsland afgesproken voor dinner (Hij is vandaag aangekomen maar Celly zit nog steeds vast in Bali doordat er door de aswolk geen vluchten zijn, dus ik heb hem opgehaald en hem rondgeleid in de stad en nu is hij even in het hotel uitrusten en douchen en heb ik even tijd voor mijn verhaal te schrijven). Liefs van Joyce. Ik hoop trouwens dat het weer beter is bij jullie dan bij mij.
Ik beloof dat ik vanavond als ik thuis ben nog gauw wat foto's plaats bij mijn verslag.

  • 12 Augustus 2015 - 12:02

    Loes:

    Ha Joyce

    Ut rondtrekke en kampere is veurbeej
    (deej mich dinke aan de serie "flying docters".
    Kwaame die name auk veurbeej.
    Now weer aan ut "gewoene"leave deilneme.
    Tot de volgende kier!!

    Groetjes Loes

  • 12 Augustus 2015 - 22:04

    Erik:

    HaJoyce, wat ut avonturen allemoal! Klinkt erg gaaf!! Lachte mich kapot toense schreefs detse lang heis wakker geleage um te euverdinke ofse noa de wc mosde goan.. Erg herkenbaar haha! Live your life over there!! Xx Erik

  • 14 Augustus 2015 - 13:16

    Denise:

    Haa Joyce !

    Wat ein verhaal weer! super leuk um te leaze, Ik heb hard op achter miene laptop gelachen hahaha ik kon het mig al hielemoal veurstellen!! en veural het stukje um de w.c. haha geweldig!
    Super detse dit allemoal duis , echt gaaf!
    En wat mooi detse de koala's in het ECHT hebs gezeen...WAUW!

    Groetjes en knuffel vanoet het kikkerlandje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 7427

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: