Kleine update - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

22 Maart 2015 | Australië, Glen Iris

Hoi lieve luitjes hier ben ik weer. Ten eerste bedankt voor alle reacties ik vind het erg leuk om ze te krijgen en te lezen. De rede waarom ik vandaag nog een verhaaltje ga schrijven is dat ik vandaag best veel gedaan heb en ik nu al weet dat ik de rest van de week geen tijd heb om het te typen en volgende week zondag dus een enorm verhaal zou moeten typen. Leek me niet echt handig. Vanmiddag ben ik rond half twee met de trein naar de stad gegaan. Ik had daar met een canadees meisje afgesproken om lekker de stad in de te gaan en te verkennen. Helaas was haar definitie van de stad in gaan en verkennen anders dan de mijne zij wilde namelijk shoppen. We zijn bijna een uur in de huge h&m geweest vre-se-lijk. Daarna hebben we een kopje koffie gedronken en toen wilde ze naar huis (het was half vier en ik moest nog tot half 6 wachten tot ik met het nederlandse meisje had afgesproken). Ik vond het niet erg dat ze ging want ze keek meer op haar telefoon dan dat ze gesprekken met mij voerde dus ik was al snel verveeld. Nja niet elke ontmoeting kan een goede zijn dat heb ik vandaag dus ondervonden. Toen ze ging ben ik naar sealife gelopen dat is een aquarium. Ik dacht dat is een fijn tijdverdrijf haha. De entree was vrij prijzig maargoed ik had bedacht dat ik het wilde doen als ik hier dus waarom ook niet. In mijn hoofd had ik eigenlijk het idee dat het heel groot zou zijn en mss shows met dolfijnen komt denk ik doordat ik met Nicole in Valencia naar l'oceanografic ben geweest waar dat zo was. Hier was het niet en na een driekwartier rondlopen kwam ik al bij het laatste station aan de pinguins. Ik heb genoten van alle vissen haaien roggen en er was zelfs een krokodil. De pinguins vond ik het leukst. Inmiddels was het kwart voor vijf en had ik een sms van Zoe(het nederlandse meisje) Dat ze ook om vijf uur bij de klokken op flindersstreet kon zijn (dit is een algemene ontmoetingsplek voor mensen als je de stad in gaat). Nou dat kwam mooi uit want ik moest tien minuten naar de stad lopen ongeveer. Met Zoe ben ik naar een foodcourt gegaan en hebben we heerlijke wraps gegeten. Tijdens het eten hebben we plannen gemaakt voor het weekend. We gaan vrijdagmiddag richting wilsons prom nationaal park rijden(ik kan jullie aanraden om plaatjes te kijken op internet). Daar zullen we overnachten of in de auto of in de tent (ik kan een tent van Matt en Dianna lenen ideaal). Zaterdaag gaan we een 8km wandeling doen van 3uur. Ik ben erg benieuwd want Dianna vertelde dat je er veel koala's en Wombats(yesss ik vind wombats zoo leuk) kan zien in het wild. De vorige keer dat ik in australie was heb ik Kangaroes gezien maar geen wombays kf koala's in het wild dus zou super zijn als ik ze zie. Na de hike zullen we onze weg vervolgen naar Philip Island. Daar wachten we op de pinguin parade. Dit houdt in dat de pinguins vanuit de zee naar hun hol op land lopen. Super schattig(denk ik). We zullen dan ook op Philip island overnachten. Zondag gaan we dan nog naar de zeeleeuwen en naar een koala senctuary dus waar ze koala's opvangen. We hopen dat we daar dan een koala kunnen vasthouden. Al met al super toffe plannen dus. De auto kunnen we heel misschien lenen van de ouders van Matt en anders gaan we huren en Matt en Dianna helpen ons zodat we zeker weten dat we een goede deal sluiten waarbij alles goed (dus mam en rens geen zorgen) geregeld is kwa verzekeringen etc. Deze week ga ik nog met Dianna een paar keer rijden en ook de snelweg proberen zodat het goed voelt als ik dit weekend zelf ga rijden.Zoe heeft ook een rijbewijs dus we delen het rijden. Het gehele rondje zal ongeveer 520km zijn dus dat is prima te doen. Het is grappig dat Zoe net een oproepje plaatste op facebook of iemand mee wilde naar wilsons prom en philip island op het moment dat ik erover zat te denken dat het slim was om het volgend weekend te doen omdat het anders te koud wordt. (met pasen ga ik al een weekend naar Sydney en het weekend daarna gaan we met de familie naar Mount buller in de buurt van de Snowy mountains). Morgen heb ik Amelie de hele dag omdat ze vrij is van school. Ze wilde graag naar de film dus dat gaan we morgen doen. Dinsdag heb ik schoonmaakdag en woensdag ga ik dan met Dianna rijden en even naar de target (soort primark achtig iets) ik heb namelijk nieuwe leggings nodig en slippers. Donderdag ga ik alles inpakken en vrijdag ga ik nadat ik op de twins heb gepast al. Dus ik denk dat de week zo voorbij is.

  • 22 Maart 2015 - 16:09

    Mandy:

    Haa Joyce! Superleuk dien belevenissen aan de andere kant van de Wereld. Erg leuk um te laeze allemaol. Zoe te laeze hebse ut auk good naor diene zin. En auk fijn desse met det Nederlandse maedje zo'n leuk contact hes en same wat kens doon. Geniet lekker! Groetjes Geet-Jan en Mandy

  • 22 Maart 2015 - 17:58

    Tanja:

    Wauw leuke plannen zeg!!

  • 23 Maart 2015 - 14:53

    Ka:

    Hihihi jao oorelang shoppe in de h&m eg wat veur dich!!! Gelukkig zeen dien planne dr veur kommend weekend un stuk baeter oet..kei leuk!!!

  • 24 Maart 2015 - 21:53

    Nicole:

    Ohh ikmwaas gans vergaete dien verhoale te laeze hee..Anouk zei ut Mig net. Erg leuk um te laeze vanaaf nou hald ik ut bee.xx

  • 25 Maart 2015 - 14:11

    Loes:

    Ha Joyce,
    Jeetje wat ein leuk leave hes tich daor !!!
    Hes gaar genne tied um heimwee te hebbe !!
    Wat zien weej dan ein paar vasgeroeste minse !!( alde bók)
    Wins dich ein hiel leuk weekend en geniete maar!!
    Lees ut verslaag wal weer.

  • 26 Maart 2015 - 12:45

    Joyce:

    Haa, keileuk um te laeze zeg! Leuk desse zoevuul planne hes en van alles onderneems.
    Huul vuul plezeer!

  • 27 Maart 2015 - 10:18

    Fong :

    Ha Joyce, wat een druk leven heb je toch

  • 27 Maart 2015 - 10:19

    Fong :

    Fijne reis nog en geniet ervan xxx fong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 7435

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: