Wilsons promontory and Philip island. - Reisverslag uit Bundeena, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Wilsons promontory and Philip island. - Reisverslag uit Bundeena, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Wilsons promontory and Philip island.

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 April 2015 | Australië, Bundeena

Hello everybody!!
Het is weer tijd voor een verhaal!. Vrijdag 27 maart was het dan zover tijd voor de roadtrip naar Wilsons Promontory en Philip island. Maar eerst moest de auto opgehaald worden. Ik kon de sparecar(een extra auto) van Matts ouders lenen voor het weekend. Matt had me al verteld dat het een big car was maar in het echt was hij nog groter dan ik dacht. Donderdagmiddag had ik met Matts vader bij een station afgesproken. Zij wonen namelijk 50 min rijden bij ons vandaan en er gaat geen trein rechtstreeks naartoe dus hadden we halverwege afgesproken. John had van tevoren al gevraagd of ik wist hoe ik een manual(handgeschakelde) auto moest rijden (kon ik gelukkig:p. sommige mensen hier hebben namelijk alleen een rijbewijs voor automaten). Hij heeft me kort uitgelegd hoe de auto werkte want het was ook een 4wheeldrive. Daarna wenste hij me een goede reis en ging hij met de moeder van Matt weer naar huis. Okeee daar zat ik dan ergens in Australie in een enorm bakbeest(voor mij) van een auto. Keep calm zei ik tegen mezelf en ik ben rustig begonnen met rijden. Ik had al twee keer geoefend met het links rijden met Dianna. Al snel had ik in de gaten hoe het links schakelen werkte en ging ik met vertrouwen de weg op. Ik had op maps opgezocht hoe ik moest rijden. Na vijf min rijden kwam er lichtelijke paniek want ik reed de verkeerde kant op zag op de locatie van maps. Dus een woonwijk ingereden daar een rondje gereden en weer de weg op nu in de goeije richting. Ik vond het aan de linkerkant van de weg rijden minder moeilijk als gedacht. Wel moest ik erg aan het formaat van de auto wennen. Na een halfuur rijden kwam ik veilig weer "thuis" aan. Toen alles ingepakt. Vrijdag zouden we rond 4 uur gaan want Zoe ( het nederlandse meisje waarmee ik ging) had nog Engelse les tot 3 uur. Daarna is ze meteen de trein ingestapt en heb ik haar op het station opgepikt. Het was nog ongeveer 3uur rijden naar Wilsons prom. Uiteindelijk waren we om half 9 op de camping. We hadden veel last van files op de snelweg omdat de holidays begonnen en zijn onderweg nog gestopt om te eten. We hebben de auto geparkeerd en even gekeken of we de tent op zouden zetten maar het was zo donker en nat dat we besloten hebben om in de auto te slapen ging prima. De volgende ochtend zijn we om half 10 begonnen met onze hike. We hebben onder andere pillar point, squakie beach en picnic bay bezocht. Prachtige omgeving met bijzondere bomen en vogels en adembenemende uitzichten(de fotoos staan op de camera en zal ik erbij plaatsen als ik het op een laptop heb gezet). om half 2 waren we terug op de camping en zijn we naar philip island gereden. Ongeveer 2 uurtjes rijden. De camping daar was ook prima en we hebben lekker gedoucht en daarna zijn we wat gaan eten en naar de pinguin parade gereden. Dit is een gebied waar elke dag de kleine australische pinguins aan land komen vanuit de zee en dan een soort tocht maken naar hun "hok". Het is inmiddels uitgegroeid tot een enorm toeristische trekpleister. Het leek wel eem super grote bioscoop ze verkochten er popcorn en allerlei andere versnaperingen. Je moest op bankjes zitten. En er waren echt superveel mensen (vooral aziaten). Na een uur wachten kwamen de pinguins aan land en zijn we richting de boardwalks gelopen waar ze langs kwamen. We stonden naar de pinguins te kijken en steeds als er een aantal voorbijkwamen werden we helemaal platgeduwd door aziaten. De pinguins waren echt heel schattig en ik vond het echt heel leuk maar die aziaten mogen van mij gewoon lekker thuis blijven. De volgende ochtend zijn we nog naar het koala conservation centre geweest waar je vanaf boardwalks koala's kon spotten we hebben er een stuk of 10 gezien superschattige beesten die heerlijk luierend in de bomen zaten. Na de koala's zijn we nog naar de nobbies gereden (prachtige uitzichten) en churchill island. Toen was het tijd om naar huis te gaan. Rond drie uur was ik weer thuis. Het was een geweldig weekend. Ik heb genoten van alle mooie dingen die ik heb gezien en ik vond het fijn om weer even een weekend Nederlands te kunnen praten. Maar ik ben vooral heel trots op mezelf dat ik toch gewoon in zo'n enorm bakbeest aan de andere kant van de weg kan rijden en er ongeveer 400 km mee heb afgelegd (Zoe heeft natuurlijk ook gereden). Ook de weg gevonden zonder navigatie ging helemaal prima. Nu zijn hier de easter holidays dus Amelie was afgelopen week vrij van school. Ze was ingeschreven voor een tenniscursus dus elke dag van 9.30 tot 12.30 is ze naar tennis geweest. Na het tennissen ging ze 1 dag naar oma en 1 dag naar een vriendinnetje spelen. Vrijdagochtend heel vroeg heeft Matt me afgezet bij het station waar de bus naar het vliegveld kwam en ben ik naar sydney gevlogen om met pasen bij mijn oom en tante te zijn maar daarover meer in mijn volgende verhaal. Het bevalt me heel erg goed hier. Melbourne is een fijne stad en de omgeving waar ik woon is ook prima. Ik ken de weg nu goed en kan alles vinden en zelf doen nu. De kinderen zijn leuk en lief(soms niet natuurlijk haha) en Matt en Diana zijn fastastisch fijne mensen. Mijn Engels gaat elke dag met sprongen vooruit en ik kan soms zelfs het Nederlandse woord niet meer vinden voor iets.

Dit was het weer voor vandaag.
Jullie reacties doen me erg goed leuk om te lezen hoe enthousiast iedereen is!.
Tot snel Liefs Joyce

  • 05 April 2015 - 09:26

    Anouk:

    Haa Joyce! Wat ein leuk verhoal weer! Gaaf detse in zonne groete wage t land door bis gecrosst! Ik zeen dig al hielemoal zitten, bin erg beniejd nao de foto's ;)!! En eg fijn det t zoe good klikt met t gezin! Geneet ma good van alles watse meimaks!!
    Xx Anouk

  • 05 April 2015 - 09:33

    Fong :

    He doos niet zo over die lieve Aziaten praten he? Geloof je nu dat ik de liefste, aardigste en leukste Aziaat ben

  • 05 April 2015 - 10:11

    Wilma:

    Haa joyce!
    Wat n geweldige avonture weer:) echt vet die pinguïns en koalas!! Leuk um weer n verslaag te laeze!! Geniet nog van dien weekend bej dien oom en tante en n fijne paose nog:)!!
    Liefs xx Wilma

  • 05 April 2015 - 11:00

    Tanja:

    Haa Joyce!

    Leuk verhaol weer zeg! Spannende avonturen dao! En die reactie van fong haha geweldig :p!
    Fijne paosdaag dao!!

  • 05 April 2015 - 12:22

    Leon:

    Ha lieverd,
    Het doet ons goed om te horen , dat je het erg naar je zin hebt .Leuke verhalen zit hier in mezelf te lachen

  • 05 April 2015 - 13:00

    Nicole:

    Zo ik heb ouk nog ff alles gelezen..meiste wist ik al..geniet dur nog van xx

  • 06 April 2015 - 13:22

    Loes:

    Ha Joyce,

    drökte van Paose achter de rök en now ff tied um dien verhaol te leaze.
    Geweldig wasse weer allemaol mei maks.
    Volges mich hesse de tied van die leave !
    De bis al aardig ingeburgerd.
    En wat fijn det ut zo,n leuke minse en kinder zien !
    Ik hoap desse auk ein good Paosweekend hes gehad.
    Nou, de groetjes maar weer en tot schriefs.

  • 06 April 2015 - 19:29

    Kaa:

    Dus daor hebbe ze gen las vd pruuse ma vd aziate..haha!! Leuk um weer un verhaol te laeze (ondanks det ik vuul steeds al weit..heej krieg ik toch nog extra info),ik bin beniejd naor de fotos vd adembenemende plekke.
    Dieke knuffel van Kaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 7437

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: