Op bezoek bij Marjo en Axel - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Marjo en Axel - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Marjo en Axel

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 April 2015 | Australië, Glen Iris

Hoi allemaal!
Hoe gaat het daar in Nederland? Bedankt voor alle leuke reacties weer. Ik hoop dat jullie allemaal ook een leuke pasen hebben gehad?. Vrijdagochtend heeft Matt me afgezet op het station waar ik de bus naar het vliegveld heb gepakt. Het regionalevliegveld waar ik naar toeging is het tweede vliegveld van Melbourne. Het stelt echt niks voor. Als je het vergelijkt met Weeze is Weeze echt nog enorm. Ik was er een ongeveer 1 uur voordat de vlucht vertrok(ja echt maar een uur vantevoren dat is een mijlpaal voor mij haha aangezien ik normaal altijd heel vroeg wil zijn maar de bus ging niet eerder). Er waren nog bijna geen mensen op het vliegveldje. De vlucht bleek vertraagd. Ik vloog met jetstar een soort ryanair. Ik heb een koffie gehaald en ben ergens rustig gaan zitten er viel hier weinig te zien dus ik verveelde me een beetje maar Karin en Mandy hebben me gezelschap gehouden via de app haha
Bij Jetstar kun je geen plek uitkiezen en helaas zat ik aan het raam (diegene die vaker met me gevlogen hebben weten dat ik dat niet zo fijn vind en liever aan het gangpad zit haha). Ik krijg namelijk altijd een gek gevoel in mijn buik als ik uit het raam kijk en we een bocht maken en ik vind het gewoon fijner om aan het gangpad te zitten. Maar voor deze korte vlucht maakte het niet zoveel uit. Na de landing meteen doorgelopen naar het station en de trein naar Sutherland gepakt waar Marjo me op stond te wachten. Bij Marjo en Axel thuis hebben we heerlijk geluncht. Zelfgebakken brood (superlekker) wat een welkome afwisseling was met de sandwiches die ik hier eet. We zijn een wandeling gaan maken met Nossie langs het strand, door de bush en over allerlei rotsen weer terug naar het strand. De kleuren van alle stenen waren erg mooi om te zien net als het relief. Mooi wat zeewater allemaal kan doen. Daarna hebben we een spelletje gespeeld en nog lekker gegeten. Marjo had een seafoodplate gewonnen bij de woolies(een supermarkt). Zaterdag kwamen Joran, Christine, Niki en Nic over voor lunch. Superfijn en leuk om hen allemaal weer te zien en om Nic te ontmoeten. Na de lunch nog spelletjes gespeeld met z'n allen het weer was namelijk niet echt mooi om naar buiten te gaan. Nadat iedereen weg was, was het tijd ok ons om te kleden en naar Pentrith te rijden waar we Nics verjaardag gingen vieren in een restaurant. Het heette een teppanyaki restaurant. Hier bakt een kok voor je neus allerlei producten op een bakplaat super lekker allemaal. Tijdens de maincourse maakte hij omelet en die gooide hij dan in je mond. De rijst moest je opvangen in een kom. Het was een soort entertainment cooking om de mensen te vermaken. Zondagochtend een heerlijk paasontbijtje, het weer was mooi dus we zijn naar de markt gewandeld, het is een heel knus klein marktje waar alle lokale mensen staan met hun spullen. Ik heb een ketting gekregen van Axel. Op de terugweg was ik helaas zo lomp om mijn linkervoet verkeerd neer te zetten en terwijl deze omsloeg probeerde ik mezelf op te vangen met mijn rechtervoet maar ook die knakte om. De rest van de zondag en de maandag heb ik dus met de voetjes omhoog moeten liggen met coldpacks erop. Ik ben goed verzorgd door zuster Marjo en ik kon maandag dus weer naar Melbourne terugvliegen:). Deze keer zat ik op stoel 8C en ook nu hadden we weer vertraging ongeveer drie kwartier.
Dianna heeft me opgepikt bij het station en vandaag heb ik samen met Amelie een rustigaan dagje. Ik ga nog zeker een keer terug naar Marjo en Axel. Ze wonen in het Royal National park er is dus nog vanalles te zien. De omgeving daar is heel anders dan hier. Je ziet er heel andere vogels en ook de bomen zijn anders. Hier heb je meer europese bomen zoals eiken die nu van kleur veranderen door de herfst. Daar blijven de bomen groen tot ze hun bladeren verliezen. Het was heerlijk om weer even met hen allemaal bij te kletsen en bij hen te zijn:). Dit weekend gaan we met het gezin en twee bevriende gezinnen naar Mount Buller ik ben heel erg benieuwd. Daarna beginnen hier weer de scholen en gaan we voor het eerst sinds ik hier ben een normale week in zonder vrije dagen oid. Dus dat is ook wel fijn. Bij jullie is het bijna meivakantie. Ik hoop dat het weer ook beter wordt bij jullie. Hier kun je goed merken dat het kouder wordt en regent het vaak. Maar dat geeft niets.
Tot schrijfs.
Liefs Joyce

  • 07 April 2015 - 08:08

    Mandy :

    Haa!

    Wat ein leuk verslaag weer! En wat leuk desse dien femilie weer hebs gezeen! Wat grappig det ze zoe dao diene verjaordig kins vieren in zon restaurant met det soort van entertainment. En de hebs noow auk weer plat kinne praote ff toch? Auk wal lekker of neet? Haha..
    Heej wuurd ut steeds ein bietje beter weer. Veurige week nog stormig maar noow geit ut de goije kant op.

    Nou ik kiek weer oet naor dien volgende verslaag!!

    Groetjes Mandy

  • 07 April 2015 - 11:47

    Wilma:

    Helloooo!

    Ocherm, als t no ein voot waas maar metein 2 haha, gelukkig woorse good verzurg en hebse n leuk paosweekend gehad bej dien oom en tante:) hej wuurd t weer idd steeds baeter, kommende dond en vried 20 grade:)

    Fijne waek weer gewins:)

    Xx

  • 08 April 2015 - 09:15

    Anouk:

    Heeeej!

    Wat een verhalen allemaal! Echt vet om te lezen hoe jij het daar zo naar je zin hebt en wat je daar allemaal beleefd! Verheug me steeds weer op het volgende verhaal

  • 09 April 2015 - 17:13

    Loes:

    Ha Joyce,

    Leuk verhaol weer.
    Det is mich auk wat, sleise geliek allebei dien veut um !!
    Meus waal ff lache.
    gelókkig geit ut now weer good.
    Fijn desse zo'n leuk weekend beej dien femilie hes gehad.
    Dan now op naor ein normale weak, kieke wie die der oet zuut.
    Kiek al weer oet naor dien vlgd relaas ! groetjes.

  • 09 April 2015 - 18:15

    Lian:

    Haa,

    Wat stom desse dien enkels hes umgeslage :(. Zegge ze daor trouwens altied 'dodgy'? Det schient un eg Australisch woord te zien maar weit ff nimmer wat t beteikent haha. Leuk desse un good weekend hes gehad en fijn desse volgende waek un normale waek haes.

    Xx

  • 10 April 2015 - 11:03

    Marjo:

    Veel plezier in mount buller! Hopelijk kan je met een ski lift om hoog ,en hoef je niet te veel te lopen:) lekker van het uitzicht genieten! In de winter is Mnt Buller een ski gebied, en in Canberra heeft het al gesneeuwd! Wie weet:) warm vest mee! Liefs voor jou! X marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 7448

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: