Mount Buller, manke ik - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Mount Buller, manke ik - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Mount Buller, manke ik

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

15 April 2015 | Australië, Glen Iris

Goodday mates!,
Allereerst weer superbedankt voor al jullie leuke en lieve reacties. Doet me erg goed dat jullie het volgen en de moeite nemen om even te reageren:). Afgelopen weekend ben ik samen met mijn Dianna en de kinder( Matt lag ziek in bed het hele weekend) en met twee andere bevriende gezinnen naar mount Buller geweest. Mount Buller ligt in een berggebied hier in het binnenland (ik dacht in de buurt van de snowy mountains maar zeker weten doe ik het niet). Het kan er erg koud worden en zelfs sneeuwen. Gelukkig was dat dit weekend niet het geval. We verbleven in een huge lodge voor 30 personen (een soort centerparcshuisje in het kwadraat x3) hoog in de bergen. Het uitzicht was prachtig. Helaas was mijn plek dit weekend de bank omdat ik nog steeds niet fatsoenlijk loop. Maar hej een boekje lezen met een adembenemend uitzicht wie wil dat nu niet:p. Het was ondanks mijn enkels een super weekend. De vrienden van Matt en Dianna zijn super aardig en sociaal ik voelde me meteen ook op mijn gemak bij hen. Vrijdagavond hebben we "gegourmet". Dat gaat hier heel anders dan bij ons. Je krijgt een aardappel die doe je in je pannetje en daarop leg je een plak kaas die je laat smelten. Ondertussen bak je vlees op de bovenste plaat. Wij zouden kip, gehakt, worstjes of bief oid gebruiken maar hier bak je vlees wat wij op de boterham zouden doen op de plaat. Ham, salami, bacon, boterhamworst etc. Heel apart maar wel lekker. Ik weet niet of iedereen zo gourmet hier maargoed. Zaterdag heb ik lekker een dagje op mijn bankje doorgebracht terwijl de anderen gingen wandelen. Je kan in mount Buller een Gnoomtrial lopen. Op zoek naar kabouters dus!. Vooral Henry was erg enthousiast en wil ook in glen iris op zoek naar kabouters. Overdag heb ik nog groente gesneden voor dinner om me enigszins nuttig te voelen( ik ben totaal niet goed in meerdere dagen achter elkaar niks doen). Zaterdagavond heb ik voor het eerst lam gegeten. Chris had lam poten gemaakt. Het smaakte niet zo sterk dan ik verwacht had, ik vond het zelfs best lekker. Zondag zijn we rond elf uur weer naar huis gereden. Helaas gaat het met mijn enkels nog steeds niet fantastisch. Vorige week ben ik naar een dokter geweest en hebben ze rontgenfotoos gemaakt en gelukkig is er niets gebroken. Maar sindsdien lig ik dus al met de voetjes hoog. Ik vind het behoorlijk frustrerend dat ik niet mijn werk kan doen zoals het hoort. Ik kan Amelie niet naar school brengen omdat het simpelweg te ver lopen is. Gelukkig zijn Matt en Diana heel begripvol en ondersteunen me zoveel als ze kunnen. Amelie gaat nu naar before en afterschool zodat Dianna haar kan brengen. Ik heb dan de hele dag overdag om te rusten en mijn voeten hoog te leggen. Savonds maak ik eten en doe ik de kinderen in bad. Dat is het enige wat ik kan doen nu. Behoorlijk frustrerend dus. Vandaag ben ik bij de fysio geweest. Zin heeft me behandeld en ingetapet. Helaas kwam zij tot de conclusie dat mijn linker enkel behoorlijk beschadigd is vanbinnen. Mijn rechtervoet geneest gelukkig sneller en is al aan de betere hand. Opmerkelijk want na mijn val dacht ik dat mijn rechterenkel erger was omdat die meer pijn deed. Al met al een behoorlijk frustrerende week dus hier maar het komt vast allemaal goed. Het is super hoe ze hier "thuis" rekening met me houden. Ik hoorde dat het weer in Nederland inmiddels lekker zonnig is. Geniet ervan. Doe ik ook zolang het nog kan voor het hier winter wordt.

  • 15 April 2015 - 17:28

    Mandy:

    Haa Joyce! Wat ontzettend vervelend van dien inkels. Ik kan mich good veurstelle det det dich enorm frustreert! Maar wal echt kei fijn det ze dao zoe begripvol veur dich zien. Det mak t wat weer wat draaglijker. Wal superleuk wasse dao weer allemaol meimaks en liers. Ech leuk um te laeze! Vuul sterkte met de enkels en haopelijk geit ut gauw beter. Vuul plezeer en geniet ze! Groetjes GJ en Mandy

  • 15 April 2015 - 18:18

    Kaa:

    Ha. Ik verheug mich elke kier weer op dien verhaole, dus wat ik auk aan t doon bin..det laot ik oet hande valle, zoedet ik metein kin gaon laeze ;)
    Gen straf um met zon oetzich plat op t benkske te motte..ma kin mich good veurstelle desse det ruste no wal zat bis. Haopelijk geit t snel baeter, meugse al oefeninge met dien inkel doon of neet?
    Hiel vuul baeterschap, auk van Tinus!
    Xxxxxxxxxxxxxx

  • 15 April 2015 - 18:42

    Loes:

    Hallo Joyce

    Wat zunt desse "gehandicap" bis en neet alles good mei kins make.
    Maar hee,de bis toch waal euveral beej !!
    Dich beleafs in idder geval hiel wat mier dan weej !!
    Ik haop det ut met dien inkels gauw wat beater geit.
    Now, tot de volgende kier maar weer.
    Groetjes Loes


  • 16 April 2015 - 12:49

    Erik:

    Ha Joyce, vervealend detse nog zon last hes van dien inkels. Hopelijk kense snel wer fatsoenlijk loupe en dien werk doa wer good oppakke! Tof watse doa allemoal mejmaks en ut liekt dig ouk allemoal zoe mekkelik aaf te goan, respect! Beaterschap en geniet van diene tied doar!

  • 17 April 2015 - 11:58

    Wilma:

    Olaa!

    wat flink bale zeg:(!! Idd niks veur dig um maar niks te kennen, haopelijk geit t snel baeter! Wal echt tof van de snowy mountains, hadde we det hej maar haha! Vuul baeterschap met dien inkels en haopelijk is t snel baeter!!

    Xx

  • 17 April 2015 - 19:13

    Anouk:

    Haa Joyce!

    Wat vervealend detse dr nog zon last van hes en doardoor minder dien ding kins doon... Hopelijk herstelt ut wal snel! Maar gelukkig zitse bej ein lief gezin die zoe begripvol zien:) Auk leuk detse mei bis gewaes noa Mount Buller! Tja det gourmette... klinkt nog neet hiel lekker, maar det zalse vas zelf motte oetprobere;)
    Huul vuul beaterschap nog en vuul plezear weer de kommende weak!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7448

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: