Melbourne en beachdagje - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Melbourne en beachdagje - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Melbourne en beachdagje

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

22 Mei 2015 | Australië, Glen Iris

Heej lieve luitjes daar ben ik weer.
De week is weer omgevlogen. En aangezien er weer een nieuw weekend voor de deur staat is het de hoogste tijd om de avonture van vorig weekend met jullie te delen:). Nadat de werkweek weer voorbij was (het voelt niet echt als werken met alle bezoekjes aan het park, allerlei knutseldingetjes thuis, filmpjes kijken ohja en de was van de kinderen, en mijzelf, huis poetsen, eten koken etc etc. maargoed dat hoort er allemaal bij en doe ik met plezier). Afgelopen vrijdag ben ik met een paar andere au pairs naar de kroeg geweest. Zoals iedereen weet ben ik niet echt een clubbing type deze bar was redelijk club/discotheek achtig dus niet echt mijn ding. Maar he je moet alles geprobeerd hebben al zeg ik het zelf. Als je naar zulke feestjes of evenementen gaat moet je je van tevoren aanmelden bij het facebook event en dan krijg je de entree gratis ipv 10 dollar (RSVP noemen ze dat yup weer wat geleerd:)). Ik wilde met de trein weer naar huis dus rond half 12 ben ik weer richting huis gegaan (het uitgaan begint in sommige bars al om18u wij waren er rond 8ten). Zaterdagochtend heb ik even op de twins gepast. Matt was een weekend kamperen met zijn vader en broers dus daarom hielp ik Dianna even:). Daarna heb ik de trein naar de stad gepakt en ben samen met Celly naar verschillende reisbureaus geweest voor onze trip naar uluru. Conclusie was : het is niet echt handig om de trip in de schoolvakantie te doen want dan is jet veel duurder. Maargoed wie wat wil moet er wat voor over hebben. Dus na deze week nog een aantal keren goed met mezelf te hebben overlegd (jaja ik klink gek ik weet t :p) en advies van mam ingeschakeld heb ik besloten om het toch te boeken zolang het onder de 1000 dollar blijft. Dus aanstaande zondag hopen we dat karma ons goed gezind is en de vliegtickets op wonderbaarlijke wijze gedaald zijn. Je kan ons altijd helpen door een kaarsje op te steken. Celly ging daarna naar een footy (football is een soort rugby en voetbal ineen, volkssport nummer 1 in Melbourne en je mag allerlei tackels uitvoeren, best een ruwe sport) en ik bleef in de stad om wat meer te verkennen. Ik had mezelf bedacht dat ik maar eens de tourist moest uit gaan hangen en wilde mee met de free cityguide tour maar per ongeluk vergist in de tijd. Dus ik was een uur te laat. Maar gelukkig gaat die tour elke dag dus kan hem altijd nog doen. Ik heb verder een paar fotos gemaakt in de stad van het station, een toren die ze hier de awfultoren noemen omdat het lijkt op een lelijke versie van de eifeltoren. Met Janine ben ik rond een uur of 4 even naar federation square (plein in de stad) gegaan daar was een Buddha festival even rondgelopen en wat cultuur snuiven. Rond 6 uur ben ik met Celly Janet en Janine naar een burgerrestaurant gegaan. Daar hebben we enorme burgers gegeten, ze smaakten zelfs nog beter dan normaal want ze waren voor half de prijs omdat we vouchers hadden. Als toetje zijn we naar de Ben en Jerry's ijskraam gegaan voor een (ook weer half de prijs met voucher) dik ijs. Jammm goede avond de volgende ochtend had ik zelfs geen trek in ontbijt zoveel gegeten. Zondag werd het weer mooi weer en heb ik heerlijk een chilldagje gehad op het strand van st kilda met Janet en Celly. Al met al lekker weekendje dus!. Deze week weer doorgekomen met bezoekjes aan het park, cafe (ze hebben hier een cafe met speelhoek voor de kinderen ideaaaal) en veel tekenen knutselen knippen plakken verven etc. Dit weekend ga ik in elk geval zwemmen en zondag misschien bowlen (met jajaja een kortingscoupon hahaha) of met de boot naar het plaats williamstown (jaja ook met een kortingscoupon. Zoals je leest maken we hier veel gebruik van kortingscouponnen. Deze zitten in een boek voor 50 dollar en janet en celly hebben allebei zon boek gekregen van hun gastouders. Ideaal dus en lief dat ik mee mag:). Nou ik ga zo maar eens eten tot snel weer liefs Joyce. Oh en bedankt voor alle reacties!.. P.s de foto's bij dit reisverslag heb ik perongeluk geupload bij het vorige verslag dus dan weten jullie in elk geval waar je ze kunt vinden;)

  • 22 Mei 2015 - 13:48

    Loes:

    Ha Joyce,

    Nou, vervele duisse dich neet, det lees ik wal.
    Leul desse zoevuul tedoon hes.
    En auk leuk desse zo,n good kontak hes met die andere maedjes.
    WEEJHEBBE DIT WEEKEND KERMIS HEEJ, DUS WEEJ VERVELE OS AUK NEET.
    vUUL PLEZEER WEER EN WIE DE VLGD KIER.

    GR. LOES

  • 22 Mei 2015 - 23:35

    Astrid Van Dasler:

    Hai Joyce, wat een ontzettende leuke tijd heb je daar. Gaat het alweer beter met je voeten? Ik vind het hartstikke leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt en doet.
    Veel plezier. Groetjes van Astrid

  • 23 Mei 2015 - 12:13

    Wilma:

    Hoooi!
    So n drukke waek en weekende gehad haha! Klinkt echt leuk wasse allemaol gedaon hebs:) echt handig van die kortingsacties zeg, hadde we hej maar zoeiets! Vuul plezeer dit weekend! Leuk desse weer n berichtje hebs geplaatst:D
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 7445

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: