Laatste twee weken van mei. - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Laatste twee weken van mei. - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Laatste twee weken van mei.

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Juni 2015 | Australië, Glen Iris

G'day mates! Hier weer een update vanuit Glen iris!. De weken vliegen hier voorbij het is ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. 17 juni ben ik al honderd dagen in australie duurt nog ff maar dat betekent dat ik nu al 83 dagen hier ben. Oftewel ongeveer 12 weken. Mijn werkdagen gaan altijd ontzettend snel! Afgelopen weken was het nog redelijk weer dus ik kon veel naar buiten met de kids dat is echt heerlijk. De afgelopen twee weken heb ik ook wat meer geoefend met rijden in mijn auto hier in de omgeving. Ik vond dat namelijk lastig met "mijn" grote auto omdat het hier overal druk is, de tramrails en ik ken de weg niet. Ik ben elke dag steeds een stukje gaan rijden. Naar de supermarkt, winkelstraat, het kinderdagverblijf van de tweeling, de fysio, fish and chips halen. Natuurlijk ging dat allemaal goed. Is natuurlijk ook niet gek aangezien ik hier al honderden kilometers gereden heb richting wilsons promontory etc. Maar op de een of andere manier stond rijden hier in de omgeving (vanwege o.a de drukte)mij tegen. Gelukkig heb ik doorgezet en doe ik het nu gewoon. Sinds afgelopen donderdag heb ik ook een fiets! Het is een mountainbike. Ideaal nu kan ik fijn fietsen naad het station. In het weekend van 23 mei ben ik zaterdags gaan zwemmen met Celly. Zwemmen gaat er hier wat serieuzer aan toe dan in Nederlands. Er zijn banen in het bad en daarbij staat een bordje slow, medium, fast, double of multipurpose lane. Ook hangt er een bord hoeveel seconde je over een baan mag doen als je bijvoorbeeld in de medium lane wil. wij wilde gewoon relaxt zwemmen dus hebben de multipurpose lane gekozen(nadat we eerst in de double lane (voor various speed ) waren en wen man boos op ons werd dat we langzaam waren) omdat daar niemand anders zwom. Verder nog relaxt in de spa en sauna. Het was best mooi weer dus we hebben buiten gezwommen best bijzonder hier eind mei. Grappig was dat in de tuin van het zwembad palmbomen stonden met daarnaast bomen met herfstbladeren. Zondags ben ik met Celly de stad in gegaan om onze trip naar uluru te plannen. We zijnvan reisbureau naar reisbureau gegaan om zo uiteindlijk te eindigen bij onze vriend Robbie die ons de hoogste korting gaf voor de tour! Joepie! Alles is geregeld en op woensdag 1 juli vliegen we om 9.30 naar ayers rock om vanuit daar de vierdaagse tour te gaan doen. We gaan alle highlights bekijken en slapen 3 nachten (terwijl het snachts wel 0 graden wordt) in een swag, een Australische eenpersoons tent/matras,. Zaterdags vliegen we via Sydney weer terug naar Melbourne. Afgelopen werkweek is oom weer voorbij gevlogen. En in het weekend ben ik zaterdag met Janet de fietstocht naar de stad gaan maken. Het weer was perfect met een heerlijk zonnetje en in de stad hebben we gepicknickt in de Botanical Gardens met Janine en Celly. In de avond moest ik babysitten omdat Matt en Dianna een verjaardag hadden. Ik mocht de andere meiden uitnodigen voor een relaxt chillavondje bij mij thuis ideaal:). Gisteren ben ik (voor de verandering) weer met Celly naar de stad geweest. Dit keer om onze trip naar de westkust te plannen. Onze vriend Robbie heeft ons weer een aantal goeije deals gemaakt dus wij hebben nu een campervan gehuurd voor een trip van 8 dagen van Perth naar Exmouth en weer terug. Ik ben super benieuwd hoe ons dat gaat bevallen. Door de dag heen zijn Janet en Emily ons ook nog komen vergezellen. Zijn we nog naar de State library geweest en hebben we weer heerlijk gegeten met de kortingsbonnen ;). Toen we naar huis wilden regende het superhard we dachten eerst dat het wel op zou houden maar helaas kwam ik als een verzopen kat thuis van mijn wandeling vanaf het station. Maargoed als Nederlander ben ik dat wel gewend! Mijn poetsdagje van vandaag zit er weer op en ik ga zo Amelie van school halen. Hoe is het weer bij jullie? Hier is vandaag officieel de winter begonnen en in Mount Buller(waar ik een aantal weken geleden ben geweest) ligt al sneeuw! Bedankt weer voor alle berichtjes! Liefs Joyce

  • 01 Juni 2015 - 09:07

    Pap!!:

    Hallo Joyce
    Goed om te horen dat alles goed gaat, ook hoor ik je niet meer over je enkels dus die zijn ook weer hersteld denk ik .Hier begint het langzaam wat warmer te worden,ik mis wel je spontane bezoekjes af en toe :-).Ik vertrek vannacht naar Frankrijk alp d" huzes, mijn grote uitdaging, heb er veel zin in.
    Zo te lezen heb jij al aardig wat tripjes geboekt? dat doe je goed je bent er nu dus maak er gebruik van!
    Ben benieuwd naar je verhalen over uluru,ik vond het indrukwekkend.
    Ik ga nu nog een paar uurtjes werken en dan een week naar France groeten van ons hier uit Alphen aan den rijn . xxxxx

  • 01 Juni 2015 - 16:10

    Mandy En Gert-Jan:

    Haaaa Joyce,

    Woow de tied geit inderdaad ech hiel snel! Det is wal ein good teiken, want time flies when you're having fun.. haha
    Erg leuk um te huure detse zoe dien tripjes aan ut plannen bis en detse dao auk gezellig met de andere vriendinnen leuke avondjes hebs.
    Wat knap detse zelf zon discipline en doorzettingsvermoge hebs um toch auto te rieje in de drukke umgeving! Respect huur, det duisse dan toch maar weer efkes.

    Kei vuul plezeer dao en tot ut volgende verslaag!

    Groetjes van os oet Blierick

  • 01 Juni 2015 - 16:48

    Gerti:

    Wat een leuk verhaal Joyce. je maakt van alles mee in het verre Australie! Geniet er maar van hoor!

  • 01 Juni 2015 - 17:31

    Loes:

    Ha Joyce,
    Kin mich veurstelle det den tied vluug.
    Met wats dich allemaol mei maks, kin det auk neet anders.
    Wal fein desse ut zoe naor diene zin hebs en leuke vriendinne um ut allemaol mei te beleave.
    Dae winter zal dao wal erg kalt zien hè?
    Neet zonne kwakkel winter wie beej os.
    Trek dich ut flanelke maar aan met kampere!!!

    De groetjes en tot de volgende kier maar weer. doeiiii
    Loes

  • 01 Juni 2015 - 18:43

    Tanja:

    Leuk verhaol weer! En wat leuk die oetstapjes allemaol!! Vuul plezeer alvast!!

  • 07 Juni 2015 - 12:46

    Wence:

    Hoy Joyce,
    Ik zie dat je je niet verveeld , maar ik geef je geen ongelijk.
    geniet van de tijd dat je er bent want vanuit Nederland is het steeds een flinke vliegreis en het kost ook nog wat om er steeds naar toe te vliegen.
    Groetjes Wence en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 7448

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: