Mulgas adventures tour rock to rock - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu Mulgas adventures tour rock to rock - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Joyce Holtman - WaarBenJij.nu

Mulgas adventures tour rock to rock

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Juli 2015 | Australië, Glen Iris

Helleusjen everybody,
Hier ben ik weer. Allereerst super bedankt weer voor alle superleuke en liever reacties op mijn vorige bericht. Ik ben nog steeds erg blij als ik weer een reactie krijg. Het is hier nu zondag 5 juli en het weer is hier ongeveer 14 grade koud en bewolkt. Heel ander weer dan bij jullie dus.
Maargoed afgelopen vier dagen heb ik een super trip gehad. Ik ben samen met Celly op een vierdaagse tour gegaan naar uluru en de outback. Het waren vier geweldige dagen en het was een hele ervaring. Ik ga proberen het zo goed mogelijk te omschrijven. Ik merk dat het soms lastig is om de goede nederlandse woorden voor een situatie of moment te vinden omdat wanneer ik ze meemaak ik continu engels spreek dus ook de situatie als ik terugdenk voor me zie in het engels. Maar ik ga mijn best doen alles zo goed mogelijk te verwoorden.

Dag 1: 01 juli
De dag begon vroeg om 5.30 opgestaan, gedoucht en ontbeten. Matt heeft me daarna afgezet op het station. Hier heb ik de trein gepakt naar southern cross waar ik met Celly had afgesproken. Nadat we elkaar gevonden hadden hebben we de trein en de bus naar het vliegveld gepakt. Op het vliegveld door de douane en richting de gate. Om 9.30 vertrok onze vlucht van Melbourne naar Ayers Rock. Deze vlucht duurde ongeveer 3 uur. Omdat we met z'n tweeen waren en maar niet uitgepraat raakte over hoe enthousiast en hoe excited we waren ging de tijd snel.
Op vliegveld aangekomen moesten we wachten tot de mensen van de tour ons op zouden halen. We troffen op het vliegveld al twee anderen die ook met de tour mee zouden gaan. Cara uit Engeland, zij is hoe toevallig ook au pair in Melbourne en Rhys uit Wales, hij ging deze tour als een van zijn laatste trips in australie maken. Met deze twee hebben we verder de hele tour het meest opgetrokken.
Nadat we een uur gewacht hadden kwam het busje. We werden met nog drie anderen opgepikt en de rest zat al in het busje (zij kwamen vanuit Alice springs) in totaal waren we met 17 mensen voor de trip.
We zijn richting het aboriginal cultural centre gereden, daar kregen we een heerlijke lunch. Daarna was het tijd om richting Uluru te rijden. We hadden de keus tussen Uluru opklimmen of de wandeling eromheen te maken. De aboriginals willen liever niet dat je de berg beklimt. Celly besloot om samen met Rhys en Cara de berg te beklimmen. Ik besloot om eromheen te wandelen met nog 6 anderen van de tour. De klim zag er behoorlijk steil uit dus was neet echt aan mij besteed. De wandeling was 9.5km en we hebben er ongeveer 2 uur en een kwartier over gedaan. Best goed als je bedenkt dat we veel fotostops hadden en halverwege een 10 minuten water stop gemaakt hebben. Het was erg indrukwekkend om eindelijk die uluru te zien, aan te kunnen raken, de langverwachte foto met the rock te kunnen maken en de wandeling eromheen was prachtig. Ik vond het jammer dat er geen gids was die met ons meewandelde want die had je natuurlijk veel meer kunnen vertellen over de berg en de gewoontes van de aboriginals en the aboriginal art. Nadat we de wandeling voltooid hadden was het tijd om naar de sunset viewing plek te gaan. Vanuit daar hadden we prachtig uitzicht over de Uluru tijdens zonsondergang. Iedereen genoot volop er zijn dan ook veel foto's gemaakt. Het weer was overdag perfect tussen de 20 en 25 graden. Na zonsondergang was het tijd om naar de campground te gaan. Daar konden we douchen of relaxen of Nick (onze tourguide) helpen met het bereiden van dinner. We kregen heerlijk wraps jammmm!! Na het eten (het was ondertussen 9 uur) was het tijd voor kampvuur. Bij het kampvuur werd er volop geklets en iedereen leerde elkaar wat beter kennen. We hadden een erg diverse groep, een Japanse, een Chinese, een Franse, twee oudere (in de 60) Australische mannen die beiden Phil heten oftewel voor de rest van de tour the Phillies, natuurlijk 5 Duitsers (inclusief Celly), twee Zwitsers, een Engelse (Cara) een uit Wales (Rhys), een Amerikaanse en twee Nederlandse (inclusief ondergetekende). Rond 11 uur was het tijd om te gaan slapen: Dit betekende swags (soort eenpersoons slaapzak/tent/matras ik zal een foto hieronder plaatsen) uitrollen je slaapzak erin en slapen maar. Het was erg koud 's nachts, rond de 3 graden de eerste nacht. Maar dat hoort allemaal bij de experience hahaha.

Dag 2: 02 juli:
Om 6uur maakte Nick ons weer wakker en was het tijd om te douchen/ontbijten. Om 7 uur zijn we naar de lookout gelopen waar je een mooi uitzicht op Uluru had tijdens de zonsopgang. Echt super mooi de lucht was echt zo oranje dat heb ik nog nooit gezien. Rond 7.30 was het tijd om naar het volgende hoogtepunt te gaan. Kata tjuta. Om deze bergformatie konden we weer een wandeling maken. Dit keer 6.6km. De ondergrond was erg onstabiel met veel losse rotsen en grote klimmen. Toen er halverwege de mogelijkheid was om een shortcut te nemen heb ik dat gedaan. Door de onstabiele ondergrond deden mijn enkels erg veel pijn en moest ik de hele tijd naar de grond kijken om te zien waar ik mijn voeten neerzette zonder dat ik van de omgeving kon genieten.

Mijn computertijd zit er bijna op dus zal mijn verhaal later vervolgen.... tot straks xxx

  • 05 Juli 2015 - 17:14

    Ka:

    Ha theo,
    Geweldig met wievuul enthousiasme desse dit verhaol weer vertels. Ik bin beniejd naor deil twie van dien aboriginal avonture..
    Leefs en un dieke knuffel Ka, de groete van Martijn en un lik van Nelke

  • 05 Juli 2015 - 18:07

    Gerti:

    Hallo Joyce,
    Wat een leuk verslag! Je hebt het echt naar je zin daar.
    Hier staat nu een onweer in de wacht na een erg warme week.
    Groetjes Gerti

  • 06 Juli 2015 - 12:05

    Anouk:

    Haa Joyce!

    Wat ein leuk avontuur weer! Bin auk benieuwd naor deil 2 van dien verhoal;)
    Foto's op FB zooge dr auk eg supermoei oet!

    xx Anouk

  • 07 Juli 2015 - 22:09

    Astrid Van Dasler:

    Hallo Joyce, je schreef dat je het moeilijk vond om in goed Nederlands te vertellen wat je hebt beleefd, nou ik kan je vertellen dat het vertellen je goed af gaat, ik zie het helemaal voor me zoals jij alles mooi en boeiend beschrijft. Bedankt voor je mooie verhalen en ik ben benieuwd naar de afloop.
    Groetjes Astrid

  • 08 Juli 2015 - 16:32

    Loes:

    Haaa Joyce,

    Heb weer met aope mond dien verhaol geleaze!
    Now wetse precies wao diene pap ut euver heat asse euver uluru verteld.
    Ze kinne neet zeggedestich gen avonture beleefs!!!

    Kiek alweer oet naor ut vervolg.

    groetjes Loes

  • 10 Juli 2015 - 09:45

    Marjo:

    Ha Joyce, wat een leuk verhaal!
    Geen enge beesten terwijl je in je swag sliep?
    Blij dat je het zo leuk hebt gehad!
    X

  • 11 Juli 2015 - 22:20

    Fong :

    He Joyce, wat een geweldig verhaal weer. Ik denk dat ik ook maar als au pair gaat werken beleef ik eens wat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 7441

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Australie

Landen bezocht: